Skab opmærksomhed til dit firma med reklameprodukter

Skab opmærksomhed til dit firma med reklameprodukter

Et effektivt redskab i brandingen af din virksomhed kan være brugen af dagligdagsprodukter, som med din virksomheds logo på kan skabe positiv opmærksomhed til virksomheden. Når dine kunder bruger reklameprodukter i hverdagen med dit logo på, vil de hele tiden blive mindet om, at virksomheden eksisterer. Når kunderne en dag skal bruge et produkt eller en service fra din branche, kan en simpel kuglepen med logo give din virksomhed muligheden for at få en ny kunde.

Hvilke reklameprodukter, findes der?

Reklameprodukter er hverdagsprodukter, merchandise eller reklameartikler med logo, firmanavn eller både logo og firmanavn på. Det kan være kuglepenne, magneter, bolsjer eller hatte. Produkterne bruges til at skabe opmærksomhed omkring virksomheder, men har også andre funktioner. De kan gives som gave til kunder, der skal sikre kundernes loyalitet eller deres opmærksomhed ved messer eller konferencer.

Reklameprodukter findes i alle afskygninger, og kan eksempelvis være i form af tøj, emballage, skilte, flasker, slik med logo/navn eller andet, som passer ind i virksomhedens brand. Især på messer kan en markant indsats på merchandise fronten, gøre en stor forskel for kunderne, og goodiebags med produkter eller slik indpakket i logopapir kan skabe opmærksomhed lang tid efter, de er uddelt.

Reklameprodukter og den digitale verden

Selvom en stor del af brandingen af virksomheder og måden virksomheder reklamerer med sig selv er rykket online og ind i kæmpe medieuniverser, er der stadig god grund til at købe fysiske reklameprodukter. Reklameprodukter har nemlig et holdepunkt i den virkelige verden. De kan byttes mellem mennesker og dermed skabe endnu større effekt. Det er et håndgribeligt produkt, som kunderne kan beholde lang tid efter de har modtaget det, og som er nemmere at bringe frem igen, når de eksempelvis skal bruge en kuglepen eller en hat. Reklameprodukter har oftest en funktion, som kunderne sætter pris på, hvilket online reklamer ikke kan hamle op med.