Betongulv er et af tidens mest populære gulve

Betongulv er et af tidens mest populære gulve

Der er mange private boligejere, der er vilde med det rå New York’er look, som et betongulv udstråler. Derudover er betongulv også utroligt slidstærkt, hvorfor det for mange både private som erhvervsdrivende er et super attraktivt gulv. Udover at være moderne og slidstærkt er betongulv også utroligt nemt at rengøre. Derfor ses gulvet i manges øjne som en utrolig praktisk og samtidig flot gulvløsning i både private hjem og som industrigulv i restauranter, forretninger og lignende.

Vedligeholdelse af dit betongulv

Ønsker du at bibeholde det rå look i dit betongulv, bør du med tiden slibe dit gulv. Du bør også være opmærksom på, at betonen med tiden kan udvikle sig eller slå revner forårsaget af vand eller varme. Men frygt ej, for slibning af betongulv kan du heldigvis sagtens selv klare, hvis du er lidt ferm og har en rolig hånd. Du skal især huske følgende råd:

• Vælg den rigtige maskine til formålet.
  • Slib gulvet med stor forsigtighed, så du ikke laver slibespor i betonen.
  • Sørg altid for at slibemaskinen er i bevægelse, så du ikke sliber ujævnt.
  • Start vinkelsliberen i luften og bevæg dig langsomt ned mod gulvet og stop maskinen i en bevægelse opad.
  • Sidst skal du huske det rette sikkerhedsudstyr som både inkluderer handsker, høreværn, sikkerhedsbriller og støvmaske.

Hvis du stadig er usikker på, hvordan du skal slibe dit betongulv, kan du altid få en professionel til at hjælpe dig med det.

Lej en betonsliber i dit byggemarked

Du kan slibe dit betongulv med en betonsliber eller en vinkelsliber med en slibekop. Der findes flere forskellige udgaver af slibekopper, hvor valget heraf vil afhænge af opgaven. Du bør leje en sildekop med en grov kornstørrelse, hvis du skal rette grovere ujævnheder. Men hvis du blot skal pudse overfladen, bør du have en slibekop med helt fine korn.