Gør medlemsadministration til en leg

Gør medlemsadministration til en leg

Der er næsten ikke noget skønnere end foreningslivet og lignende brancher, hvor mennesker samles med et fælles formål. Der er bare lige den hage, at det at holde styr på mange medlemmer, kontigentbetalere eller abonnementer sjældent er en særlig sjov del. Det er meget administrationstungt – og til tider lovtungt –, men heldigvis befinder vi os i en yderst teknologisk tidsalder, og derfor er der naturligvis også råd at hente på dette område. Der findes i dag flere virksomheder på markedet, der tilbyder smarte, teknologiske løsninger til medlemsadministration, så I kan automatisere den tungere del af foreningens eller virksomhedens arbejdsgange. I dette indlæg skal vi se på nogen af fordele ved at vælge en automatiseret og teknologisk løsning til medlemsadministration, så I kan afgøre, om det er aktuelt for jer.

Oplev fordelene ved medlemsadministration

Smarte systemer til medlemsadministration kan fx være relevant for foreninger, fitnesscentre eller sportsklubber, hvor der ofte er mange mennesker tilknyttet det samme sted, og hvor medlemmer skal have mulighed for at betale, booke og annullere deres medlemskab. I de fleste systemer til medlemsadministration vil man få mulighed for at skræddersy systemet, da det som nævnt er en alsidig service, der udnyttes af forskellige brancher med forskellige medlemsløsninger. De generelle fordele ved at automatisere medlemsadministration er dog for alle:

• I kan sikre jer, at GDPR-loven altid bliver overholdt.
  • I sikrer jer, at eventuelle opkrævninger altid udsendes automatisk og til tiden. Dette er også med til at aflaste jeres bogholderiafdeling.
  • Jeres aktiviteter kan bookes nemt fra medlemmers telefon eller computer, og I vil derfor også nemt få et overblik over deltagerantallet til kommende aktiviteter.
  • Simpel og let håndtering af medlemskaber året rundt.
  • Mulighed for at planlægge vagtplaner igennem systemet og kommunikere med medlemmer.

Mulighederne og fordelene er altså mange, og der er derfor rigeligt med gode grunde til at investere i en overskuelig brugerplatform, der kan varetage flere af jeres administrative opgaver.