Tag venner og familie med på golftur

Du behøver ikke være en erfaren golfspiller for at få nydelsen ved at gå en såkaldt ”runde” på golfbanen. De lange 18-hullersbaner kan godt virke lange og udfordrende, dog har flere golfbaner i dag en 9-hullersbane, der passer til alle niveauer. Banerne kaldes for ”pay and play” baner, og de gør det muligt for hele familien at nyde en dag på golfbanen.

Hvad er en pay and play golfbane?

På langt de fleste golfbaner består en pay and play bane af i alt ni huller. Hullerne er typisk mindst halvdelen af længden på en almindelig golfbane. Det gør banerne sjovere for nybegyndere, let-øvede og øvede golfspillere. De dygtige golfspillere kan træne deres indspil, og nybegyndere undgår hurtigt at give op på grund af den lange distance golfbanerne normalt set har. Udover banernes kortere distance og lettere sværhedsgrad, så er banerne også beregnet til de, der endnu ikke har et green card/golf licens. Uanset, hvilket niveau I befinder jer på, har I mulighed for blot at betale og spille.

Hvordan starter vi?

Du behøver hverken at være medlem af klubben, eje et golfsæt eller være sikker på at golf er noget for dig. I behøver blot at gå i klubhuset, betale for banen og leje af udstyret. Er i tvivl, om hvorvidt golf er noget for jer, så er dette den perfekte mulighed for at finde ud af det. Frisk luft, højt humør og kilometer i benene. Det resulterer en golf tur med enten venner eller familie ofte i.

Find jeres nærtliggende pay and play bane i dag

Der findes flere forskellige muligheder i Danmark. Blandt de bedre pay and play golfbaner i Danmark findes Ishøj Golfklub. Banen passer til både nybegyndere og øvede. Udover pay and play banen, har I også mulighed for at booke private timer med en træner, eller blot øve jer på træningsbanen.