Alternative behandlingsformer vinder ind på danskerne - Men hvorfor?

Gennem de sidste mange år er flere og flere danskere begyndt at opsøge alternative behandlingsformer i stedet for at gå til læge, når de oplever milde eller lette symptomer. Det kan skyldes et øget fokus på sundhed og velvære, hvilket betyder, at vi ønsker at passe bedre på os selv og gøre noget godt for os selv. Det kan også skyldes, at vi søger en simpel forklaring på vores problemer og smerter, og den kan vi ikke altid få hos den traditionelle lægebehandling.

Hvad er alternative behandlingsformer?

Alternative behandlingsformer dækker som regel over ikke-godkendte lægelige behandlinger, eller ikke videnskabelige beviste metoder. Alligevel oplever mange mennesker en positiv effekt ved alternativ behandling.

Behandlingerne kan være kropsterapi, healing, zoneterapi, akupunktur, clairvoyance eller lignende. Kropsterapi, kranio sakral og zoneterapi er alle behandlinger, som har fokus på at finde årsagen til smerterne, som både kan være fysiske eller mentale. Her arbejdes der aktivt sammen med klienten, for at kunne finde frem til det, der forårsager belastningen af systemet.

Det er meget typisk med disse behandlingsformer som kropsterapi, at selvom smerterne sidder i skulderne på klienten, er det ikke her, der primært arbejdes under behandlingen. Smerterne kan nemlig stamme andre steder fra og komme til udtryk i skuldrene eller andre steder. Derfor arbejdes der også med kroppen som en helhed og med udgangspunkt i det hele menneske.

Find den rigtige behandler

Når du beslutter dig for at opsøge alternativ behandling, er det vigtigt at være opmærksom på, om behandleren nu har den rette erfaring og uddannelse og måske også om du kender personer, der har haft succes med behandlingen. Kig derfor efter en behandler der er RAB-registreret, som er en forening, der godkender behandleren.

Mangler du en god og erfaren behandler i Viborg området, kan du kontakte Aktiv Glad Energi nær Tjele. Her arbejdes der effektivt med totum kropsterapi, zoneterapi og reiki healing. Her oplever mange at komme af med spændinger og smerter i kroppen, og efter succesfuld behandling, vælger mange også at komme igen eller besøge en anden alternativ behandling – Netop derfor er alternativ behandling nok blevet så populært