Den nemme løsning, hvis der skal løftes tungt

Den nemme løsning, hvis der skal løftes tungt

I store industrier transporteres flere tons materialer hver dag, og der er derfor behov for maskiner, som kan holde til arbejdet. Her er en kædetalje praktisk, fordi den kan håndtere meget vægt, er nem at styre og ligeså nem at vedligeholde. De bruges primært til store produktioner, men de er lige så brugbare i værksteder, hvor tunge materialer også skal flyttes rundt.

En kædetalje, der kan løfte alt af alle

De nyeste kædetaljer er designet, så du får en kraftig maskine til overkommelige priser. Kædetaljer fra ABUS kan uden problemer løfte op til 4000 kg, hvilket gør den ideel for løft af metaller, vægge eller motorer. Designet er lavet med fokus på anvendelighed, som gør kædetaljen tilgængelig for alle brugere. Kontrollen af hejsningen sker ved en styreledning med få knapper, som giver en præcis kontrol af hejsningen – herunder hastigheden, hvor der er flere at vælge imellem. Styreledningen kan skarpt styre, hvor hurtigt arbejdet skal gå. Hele maskinen skal blot indsættes i en normal stikkontakt; så er der nok strøm til maskinen. Det er derfor ikke den store tekniske opgave at anvende sin kædetalje.

En kvalitetssikker investering

En kædetalje er selvfølgelig en investering for din virksomhed, men med Kædetaljer fra ABUS får du en langtidsholdbar maskine til meget få penge. Kædetaljen er lige at opsætte og vedligeholde, som den er at styre. Motoren og gearet er adskilte enheder, som gør det teknisk nemt at montere og tage ned, når der er behov for en ligetil vedligeholdelse. Det samme kan siges om hele ophænget, som også er aftageligt. På den måde er det ikke et stort problem at sikre, at kædetaljen kan gøre sit arbejde – selv med flere års slidtage kan en jævnlig vedligeholdelse sikre, at kædetaljen fortsat fungerer. Og fordi den er så god at vedligeholde, skyldes dens materiale, som er af høj og sikker kvalitet. For selvom du får en kædetalje med dertil tilhørende ophæng, er det også muligt at anvende kæden helt uden. Det betyder, at kædetaljer ikke bliver udelukker, men rettere er brugbare for alle typer kraner, uanset opbygning. Kædetaljer fra ABUS er kvalitetsbevidste, så de har lavet et super anvendeligt design, som ikke begrænser nogen virksomheder i deres brug. Og de er også sikrede mod uforudsete ulykker ved en overlastsikring og en nødstopsknap ved sine fingre, så både maskinen og brugeren kan afværge ulykker. Det er derfor en nem løsning til de tunge løft.