Professionel skilsmisserådgivning

Få hjælp til familieret i forbindelse med skilsmisse

Familieretsadvokaterne

Familieretsadvokaterne, der er beliggende centralt i Indre By i København, består af de to advokater, Elise Quaade og Kristin Alstad-Mathiasen, der begge er advokater i familieret, og som derfor begge har mange års erfaring inden for området.

Familieret er et stort område, inden for hvilket mange vil opleve at have brug for rådgivning i på et bestemt tidspunkt i livet. Familieret beskæftiger sig blandt andet med ægtepagt, separation og skilsmisse, forældremyndighed, bodeling og testamente.

Ofte drejer det sig om følsomme opgaver, der kræver professionel og hurtig behandling af de enkelte sager. Her sørger Familieretsadvokaterne for en tillidsvækkende behandling, hvor altid der bliver taget højde for de karakteristika, der gør sig gældende i din personlige sag. Sagerne inden for familieret kan have stor variation, og på et felt, hvor der ofte er mange følelser involveret, kan det somme tider være svært at danne sig et korrekt overblik over fakta. Netop her træder Familieretsadvokaterne ind og støtter deres klienter til den bedste juridiske bistand uanset sagens natur.

Få bistand til skilsmissen

For langt de fleste vil en separation eller skilsmisse være efterfulgt af en svær livskrise. Det er aldrig nemt at afslutte et længerevarende forhold, og når det drejer sig om ægteskab, er det ikke kun de følelsesmæssige problematikker, man står overfor. Der er nemlig også en masse praktiske ting, man skal forholde sig til, samt en masse juridiske og økonomiske forhold, der skal tages stilling til. Dette gælder i særdeles høj grad, når der er fælles børn i forholdet.

Som advokater i familieret står Familieretsadvokaterne til rådighed og hjælper til at skabe overblik og yde professionel rådgivning i disse følelsesladede skilsmisser. Hvad end det drejer sig om enkle juridiske og økonomiske aspekter såsom bodeling, eller der er større og sværere ting på spil som forældremyndighed og barnets bopæl, kan Familieretsadvokaterne hjælpe til.

De to advokater i familieret har en bred erfaring inden for området og tilbyder derfor både sin hjælp til sager, hvor parterne er på god fod og blot har brug for let bistand samt til sager, hvor den ene part har brug for stærk repræsentation, skulle sagen eventuelt ende for retten. Desuden har advokatkontorets to advokater speciale i tvangsfjernelse.

Tvangsfjernelse og andre socialretlige sager

Ifølge Familieretsadvokaterne findes der ikke noget mere drastisk indgreb, en familie kan udsættes for end det at få anbragt et barn uden for hjemmet. Ofte står familien tilbage uden megen viden om de mange juridiske procedurer, og det kan være noget af en jungle at finde rundt i for familier, der ikke er lovkyndige. Derfor er det vigtigt med professionel advokatbistand, der hurtigt kan sætte sig ind i sagen, og som kan starte sin handlen så tidligt i forløbet som muligt.

Hos Familieretsadvokaterne har både Elise Quaade og Kristin Alstad-Mathiasen et omfattende kendskab til den gældende lovgivning om tvangsfjernelse og andre socialretlige sager, og de bestræber sig altid på at hjælpe deres klienter igennem hele forløbet i forbindelse med sager om tvangsfjernelse.