Blandet frimærker fra Valby Frimærkecenter

Hvorfor er danske frimærker ekstra interessante?

Når man i dag hører ordet ‘frimærke’, tænker de fleste på det firkantede mærke, som det er lovpligtigt at sætte på sit brev for at vise, at man har betalt for posten. Dog har frimærker også været brugt til andre formål i gamle dage.

Frimærkets oprindelse stammer fra England, der indførte det i 1840, hvorefter det 11 år senere kom til Danmark. Primært blev frimærket brugt til at bevise, at man havde betalt for sin forsendelse, men inden for det offentlige kunne man også bruge frimærker som valuta, hvilket gik under navnet ‘tjenestemærket’. Ligeledes findes soldatermærket, som forsvaret brugte til betaling af ydelserne i militæret.

De danske frimærker er også kendt for at afbillede forskellige motiver såsom kongehuset, danske slotte og kendte danske attraktioner. Gennem tiden har man også set, at der er blevet lanceret frimærker i forbindelse med forskellige danske begivenheder som f.eks. en sportsevent, hvor denne er blevet af billedet på frimærket.

Hvad tilbyder Valby Frimærkecenter?

Valby Frimærkecenter afholder såkaldte ugeaktioner og månedlige auktioner af frimærker. På ugeaktionen, der afholdes hver 2. tirsdag, medtages der både enkelt mærker, breve og hvad der ellers kan være på en planche. Materialet bliver scannet eller fotograferet, og man kan derfor som køber eller sælger følge med i ens køb eller salg på sin computer, tablet eller telefon.

Hvad er dit frimærke værd?

Hos Valby Frimærkecenterhar de et bredt udvalg af frimærker, da der både auktioneres dyre, billige, danske og udenlandske frimærker. Hvis man er i tvivl om værdien af et frimærke, man ønsker at auktionere, kan man tage forbi firmaets adresse Haydnsvej 2, 4. sal, 2450 København SV og få vurderet værdien af sit frimærke.