Få psykologhjælp hos det lille psykolog hus

Psykolog - har du brug for professionel hjælp?

Hvad kan en psykolog hjælpe med?

Der kan være et væld af årsager til, at man vælger at gå til en psykolog for hjælp, og det kan både være mere eller mindre tunge emner, der er nødvendige at få drøftet.

Hos en psykolog kan du gennem samtaler blandt andet få hjælp til:

• Stress: En travl hverdag med mange opgaver og et tidskrævende arbejde kan føre til stress, der kan være utroligt svært selv at gøre op med.
  • Depression: Depression føles ofte som en tung dyne af dårligt humør, manglende overskud og energi, der ofte med fordel kan afhjælpes gennem terapeutisk behandling.
  • Eksistens: I en tid med et utal af valgmuligheder, oplever mange at stå med de store spørgsmål; hvem er jeg? Både for mig selv og for andre?
  • Par & Familie: Gode par- og familieforhold kommer ikke af sig selv og nogle gange kan en hjælpende hånd fra en psykolog være godt givet ud.
  • Udstationering: Vi lever i en global verden, hvor mange bliver tilbudt jobs i andre dele af verden. Kulturforskelle og -møder kan ofte være svære at håndtere og gode at vende med andre.

Få delt dine problemer og bekymringer

Ofte er det rart at få vendt sine tanker med andre end sig selv, og somme tider kan tankerne føles så private, svære eller forkerte, at det ikke føles rigtigt at snakke med venner og familie om. Når det er tilfældet, kan det være rart at snakke med en uvildig person, man ikke har nogle forpligtelser overfor, og hvor man ikke skal være bange for at tale over sig. En psykolog kan være dén, der giver et andet perspektiv og stiller de spørgsmål, der kan være med til at løsne op for svære oplevelser. På den måde bliver en snak med en psykolog ofte en investering i livet og ens mentale helbred.

En rolig og tryg atmosfære

Det er vigtigt at kunne slappe af for at kunne åbne op, og hos psykologen vil der derfor altid være en åben, velkommen og rolig stemning, så der er det rette rum til at dele ud.