Danmarks Privatskoleforening deltager i Sorø-mødet 2016

Traditionen tro mødes politikere, embedsmænd, meningsdannere, forskere og fagfolk i begyndelsen af august på Sorø Akademi. Danmarks Privatskoleforening er repræsenteret af formand Karsten Suhr.

Det var i 1982, Bertel Haarder første gang tog initiativ til Sorømødet. Det er den siddende undervisningsminister, der inviterer. Det var derfor Minister for Børn, Undervisning og Ligestilling, Ellen Trane Nørby, der personligt tog imod deltagerne sammen med rektor for Sorø Akademi, da mødet åbnede 3. august.

Grundskolen har været det overordnede tema på de fleste møder i Sorø gennem årene, men i år er der sat fokus på dagtilbud: Hvordan udvikler og forankrer man den styrkede pædagogiske læreplan og sikrer et godt samarbejde mellem dagtilbud og forældre om børns læring og trivsel? Hvordan understøtter man sammenhæng og overgang fra dagtilbud til skole, og hvordan kan man følge udviklingen i dagtilbud? Det er nogle af de spørgsmål, der søges besvaret på årets Sorømøde.

Karsten Suhr siger om Sorømødet: ”Jeg glæder mig til tre dage med spændende indlæg og gode debatter om et vigtigt emne - også for privatskolerne”.

Sorømødet slutter d. 5. august.

Følg Sorømødet på Twitter #soroe16

• #soroe16