Lykkepose fra Q8

Q8 intensiverer kampen mod madspild

Q8 indgår samarbejde med madspildsappen Too Good To Go, hvis brugere siden 2016 har reddet næsten syv millioner måltider. Samarbejdets omfang gør Q8 til den aktør i branchen med den mest omfattende madspildsløsning.

Appen Too Good To Go, som hjælper restauranter, bagerier, dagligvareforretninger mv. med at sælge deres overskydende mad, har indgået aftale med Q8 i kampen om reduceringen af madspild.

”Madspild er et stort problem i Danmark og i stedet for at biddrage til en negativ udvikling, vælger vi aktivt at gøre noget ved det. Ingen kan lide at smide god og lækker mad ud, heller ikke mine kolleger, og vi er rigtig glade for samarbejdetmed Too Good To Go, som vi forventer os meget af,” siger Stine Løgstrup, Scandinavian Category Manager Food, Q8.

Tidligere har Q8 bl.a. haft succes med deres interne romkugleprojekt, hvor eksempelvis croissanter og andet wienerbrød fik nyt liv til stor glæde for både kunder og mængden af madspild.

Hos Too Good To Go er der også stor begejstring for det nye samarbejde.

”Vi arbejder hver dag hårdt for at mindske madspild, og derfor er det fantastisk, at så stor og geografisk spredt en kæde som Q8 vælger at være med,” siger Daniel Skov Jensen, Key Account Manager hos Too Good To Go, og fortsætter:

”Q8 bliver den største stationskæde i de ni lande, vi er til stede i, og vil samtidigt være den eneste stationskæde, der er 100 procent udrullet med Too Good To Go. Dermed er Q8 en af frontløberne i branchen.”

Konkret kan Q8’s kunder købe sig en lykkepose på en af de bemandede stationer, hvori der vil være overskydende varer fra butikkens montrer med diverse dagligvarer, mejeriprodukter og en gang imellem andre produkter fra butikken. Der kan også være hele brød, pølsehorn, kyllingespyd og andre snack-produkter i posen. Udvalget i lykkeposen vil variere fra dag til dag, da det selvfølgelig afhænger af, hvad der er af overskud i butikken på dagen.

Om Too Good To Go

Appen er stiftet af fem danske, unge iværksættere tilbage i 2016. Siden da har brugerne af Too Good To Go reddet næsten syv millioner måltider. De reddede antal måltider svarer til en reducering af CO2-udledning på 14.000 tons. Appen findes pt. i 9 lande – Danmark, Norge, Tyskland, England, Frankrig, Belgien, Holland, Spanien og Schweiz – men aktivitet i flere lande er allerede på tegnebrættet.

Q8

Communication Manager, Marie Sheye Lund

T: +45 4212 6419 M: presse@Q8.dk

Too Good To Go

Presseansvarlig Nicoline Rasmussen

T: +45 8177 3718 M: presse@toogoodtoogo.dk

Muliggører for mennesker i bevægelse

OKQ8 Scandinavia består af OK-Q8 AB i Sverige og Q8 Danmark A/S i Danmark og er et af Skandinaviens største brændstofselskaber med ca. 1000 servicestationer tilpasset separat til personbiler og tung trafik.

På vores stationer tilbyder vi produkter og services som gør det let at være i bevægelse. Læs mere på Q8.dk

Marie Sheye Lund

Pressekontakt Kommunikationschef 20978707

Velkommen til Q8 Danmark A/S!

Q8 er et brændstof- og energiselskab og en detailhandelskæde, der er drevet af engagement for vores kunder, medarbejdere, ejere og omverden. Vi ønsker at blive "den foretrukne muliggører for bæredygtig bevægelse” og arbejder kontinuerligt med bæredygtige løsninger.

Q8 er en del af OKQ8 Scandinavia.

Q8 Danmark A/S og OK-Q8 AB i Sverige blev i 2012 slået sammen til ét skandinavisk selskab; OKQ8 Scandinavia. Vi arbejder under to forskellige varemærker, men med en fælles organisation, vision og værdier. Virksomheden ejes af OK ekonomisk förening og Kuwait Petroleum International, som ejer 50 % hver.

Q8 Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 17