De​r er altid plads til en til

Rebild Kommune har mange foreninger og de spænder bredt, både i indhold og størrelse. Det kan enhver få vished for ved at kigge på kommunens foreningsportal: forening.rebild.dk. Nu er der så kommet en mere til. Det skete da formand for Kultur- og Fritidsudvalget, Gert Fischer (V), holdt tale på den stiftende generalforsamling af Støvring eSport.

Foreningslivet i Rebild Kommune tilbyder noget for enhver smag, uanset om man er til udendørsliv, sport, husflid, musik, maleri eller noget helt sjette. Formand for Kultur- og Fritidsudvalget, Gert Fischer, bliver da også glad hver gang en ny forening ser dagens lys:

- I Danmark har vi jo en helt unik tradition for at befolkningen samler sig i fællesskaber omkring foreningslivet og det gælder i høj grad også i Rebild Kommune. Her er et særdeles levende foreningsliv, ikke blot i de større byer, men også helt ud i lokalområderne, siger udvalgsformanden.

På kommunens foreningsportal er der i forvejen i underkanten af 500 foreninger.

Nye kommer til

Der kommer jævnligt nye foreninger til. Som for eksempel tirsdag aften hvor Gert Fischer holdt tale ved den stiftende generalforsamling til en ny eSportsforening.

- Som udvalgsformand var det en stor fornøjelse at sige velkommen til Støvring eSport som det seneste skud på foreningsstammen i vores kommune. Her mødte jeg en flok meget entusiastiske unge mennesker der virkelig gik op i deres interesse. Jeg er sikker på at det vil blive endnu en forening der understøtter at vi kan få ”Et aktivt liv – sammen” som vores politiske vision jo er, slutter Gert Fischer.

Fokus på aktivitet

Den nye forening har været i tæt dialog med DGI eSport og har fået en masse råd til hvordan fysisk aktivitet og en sund kost kan understøtte præstationerne ved computerne.

Foreningens navn er ”Støvring eSport – hele Rebild Kommunes eSportsforening” og det er således ikke kun interesserede fra Støvring men fra hele kommunen der er velkomne som medlemmer.

Interesserede vil snarest kunne finde flere informationer på Rebild Kommunes foreningsportal: https://forening.rebild.dk.

Lignende aktiviteter

Allerede nu er der eSportsaktiviteter i Haverslev IF og Idrætsforeningen Sylvia i Ravnkilde arbejder også på at sætte gang i denne aktivitet.

FAKTA!

eSport er en betegnelse for konkurrencer i computerspil. Det dyrkes i klubber og foreninger over hele verden og der holdes turneringer både i lokalt, nationalt og internationalt regi. Der bliver afviklet både DM, EM og VM i eSport, fordelt på de forskellige spil der konkurreres i.

---------------------