Triatlandløbet har målområde i den smukke park ved Skørping Privathospital

Kollegaer kan få pulsen op i nyt løb

Når Triatlandløbet skydes i gang den 23. august i Skørping er det en helt ny type løb, som ser dagens lys. Ikke en stafet, men et løb, hvor 4 personer går eller løber sammen i hold og får en samlet tid. Og dét appellerer til arbejdspladser, der tidligere har deltaget i DHL-stafet

Mange nordjyske virksomheder har aktive personaleforeninger, som bakker op om motionsløb for medarbejderne, og i Aalborg og omegn har stafetten i Kildeparken tiltrukket nordjyske firmaer siden 2003. Men der er nu lagt op til, at Aalborg-stafetten får konkurrence sydfra.

En ny type firmaløb

I Rebild Kommune har man etableret en ny mulighed for, at kollegaer kan få sved på panden og udfolde sig sammen uden for kontorets vægge. I stedet for at løbe en 5 x 5 km stafet skal deltagerne på hold á 4 personer i Triatlandløbet løbe 5 km – og alle sendes af sted samtidig. I tillæg til det tilbydes en gårute på 4 km til deltagere, som ønsker at få knap så meget sved på panden. De gående og løberne er alle ude i skoven på samme tid og forventes at være tilbage i mål cirka samtidig.

En af de tilmeldte virksomheder er Quantum i Støvring, som ser frem til at deltage i Triatlandløbet.

– Vi har tidligere deltaget i DHL Stafetten, men løb på fortove og veje i Aalborg by har for vores vedkommende ikke været nogen stor oplevelse. Vi glæder os til at løbe i smukke omgivelser på skovstier i Rold Skov og til en rigtig hyggelig aften med det smukke Privathospital og de gamle liggehaller som kulisser, fortæller Esben Nielsen, direktør hos Quantum.

2 smukke ruter

Løbet afvikles på to ruter i Rold Skov – i det område, som i Rebild Kommune kaldes Triatland. Der løbes og gås fortrinsvist på grussti og skovbund og begge ruter er let kuperede, uden at de dog på nogen måde er at sammenligne med Rebild Bakker. Løbet skydes i gang i parken foran Skørping Privathospital, hvor alle deltagerne også samles efter løbet.

– Triatlandløbet tegner til at blive et hyggeligt løb ude i skoven. DHL Stafetten er for stor og upersonlig for os, fortæller Hanne Jensen fra Hydrema i Støvring, som stiller med 8 hold til årets Triatlandløb.

Eksklusiv picnickurv

Efter løbet kan deltagerne nyde en picnickurv sammen med resten af holdet i den store grønne hospitalspark, hvor man kan sidde på tæpper eller stille telt op.

– Vi har høje kvalitetsstandarder for den mad, vi tilbyder deltagerne. Derfor består kurven hovedsageligt af lokale fødevarer fra Rebild Kommune – pålæg fra den lokale slagter, brød fra den lokale bager, frugt fra vores lokale frugtplantage og premium sponsorprodukter fra bl.a. Ramlösa og Kims. Alle deltagere får desuden et glas Rebildøl fra FUR og en pølse med brød, som grilles af Johnnys Kød fra Nørager, fortæller Jacob Hansen fra Triatlandløbet.

Max 300 hold

Arrangørerne har sat et maksimum deltagerantal på 300 hold til årets Triatlandløb. Indtil videre er der ca. 170 hold tilmeldt løbet. Arrangørerne er meget tilfredse med, at så mange firmaer, organisationer og klubber i og udenfor Rebild Kommune har mod på at prøve et nyt løb. Da DHL Stafetten startede i København i 1981, deltog 134 hold (670 løbere), så Triatlandløbet ligger allerede godt i feltet.

Der er deadline for tilmelding den 10. august 2017 på triatlandloebet.dk.

Kontakt Anne Voss på tlf. 26374270 og læs mere på triatlandloebet.dk

Mads Bang Pedersen

Pressekontakt Kommunikationskonsulent Presse, krisekommunikation, sociale medier, video +45 20 61 21 69