RebildPorten Vandring

Rebild som Vandre- og Outdoordestination

I RebildPorten har vi altid nye ideer og spændende tiltag i støbeskeen i samarbejde med lokale ildsjæle, turismeaktører og guider. Vi har tydeligt mærket en stigende interesse for brugen af området i Rebild Bakker og Rold Skov, både erfarne skovbruger, men så sandelig også nye brugere. Vi har i samarbejde med de lokale guider skabt 4 sæsonbetonede vandringsdage, hvor der vil være forskellige ture med forskellige temaer, længder og indhold. Vi har flere unikke naturområder, som ikke ses mange andre steder i Danmark, som vi naturligvis skal vise frem, således Rebild Kommune vil blive en af danmarks foretrukne vandre destinationer. Vi som destination er dybt afhængige af de mange dygtige og handlekraftige turismeaktører og guider, som alle er med til at udvikle destinationen.

4 sæsonbetonede vandringsdage

På nuværende tidspunkt er der 28. guidede ture på programmet, hvori 6 af dem finder sted fredag den 7. april - langfredag, som er den første ud af 4 vandringsdage. Blandt andet en morgentur hvor temaet er fuglesang i en stille morgenstund. Derudover vil der være ture tilegnet børn og børnefamilier og en nattevandring, der vil give et anderledes sanseindtryk af området.

De resterende vandringsdage vil løbe af stablen henover sensommeren og efteråret:

• Lørdag den 26. august 2023
  • Søndag den 17. september 2023
  • Lørdag den 14. oktober 2023

Programmet til de 3 vandringsdage vil løbende blive opdateret og annonceret både på RebildPortens hjemmeside og på vores sociale medier (Facebook og instagram).

Vi ses i RebildPorten, hvor vi klar til at hjælpe og guide jer ud i området, så I også kan få smag på Rebild som en vandre- og outdoordestination.

Pernille Mulvad Møller

Destinationsudvikler Turisme og oplevelser +45 22 60 72 89