RebildPortens 10-års Jubilæum markeret med mindeværdig gave og masser af ambitioner

I anledning af 10-års jubilæum den 1. juni 2023 modtog RebildPorten en flot gave fra Rebildselskabet. Gaven er en håndgribelig markering af det langvarige samarbejde og fællesskab mellem Rebildselskabet og RebildPorten/Rebild Kommune. Gaven bestod af en indgraveret sten med RebildPortens logo, og den blev nedlagt ved indgangen til Rebild Bakker ved en hyggelig ceremoni.

- Denne sten repræsenterer mere end blot et logo; den symboliserer også vores gode samarbejde og relationer, og dette ville vi gerne markere ved at give RebildPorten gaven i 10 års fødselsdagsgave, siger Helene Christensen, Generalsekretær ved Rebildselskabet.

Jane Bejlegaard Lindberg, Erhvervs- og Turistchef i Rebild, fremhæver også den unikke fejring af 4. juli i Rebild Bakker og de styrkede relationer med både amerikanske og lokale aktører.

- Fejringen af 4. juli i Rebild Bakker er helt unik og en særlig begivenhed, der rent historisk har sin forankring i Rebild Kommune. Samarbejdet med Rebildselskabet, det lokale erhverv og aktørerne, omkring denne særlige event, er vi naturligvis rigtig glade for. Vi har en fælles ambition om at løfte festlighederne i Rebild til nye højder, som skaber synergi på tværs af indsatser.

Igennem 2023 har RebildPorten været involveret i udviklingen af et nyt erhvervsnetværk omkring samhandel mellem Danmark og USA. Et netværk Rebild Kommune første gang 4. juli i 2023 var vært ved i Koldkrigsmuseet REGAN Vest.

- Et succesfuldt event med deltagelse af den amerikanske ambassadør Alan Leventhal, den nytiltrådte danske ambassadør i Washington DC Jesper Møller Sørensen og en lang række erhvervsfolk og borgmestre fra Rebild og Aalborg Kommuner. Et samarbejde med fokus på de internationale potentialer der skabes ved at styrke relationerne. Noget vi fortsætter udviklingen af. Derudover arbejdes der målrettet på en række nye initiativer, som skal skabe en folkefest i og omkring 4. juli fejringen, udtaler Jane Bejlegaard Lindberg.

I det kommende år vil RebildPorten naturligvis fortsat understøtte Rebildselskabet, når de mange arrangementer i relation til 4. juli og Rebildfesten skal koordineres og arrangeres. Og som Jane Pilgaard, der er daglig koordinator i RebildPorten, siger med et smil

- I RebildPorten er vi rigtig glade og stolte over den varige gave, som vi vil mindes, hver gang vi selv nyder en tur i bakkerne og i Rebild National Park.

Jane Pilgaard

Teamkoordinator RebildPorten 40619753