Ridedage i Skørping

Sommerferietid er Aktiv Ferie for Børn-tid!

I næste uge går det løs med børnenes sommerferien og det betyder, at det også går løs med Aktiv Ferie for Børn aktiviteter rundt omkring i Rebild og Mariagerfjord Kommuner.

Igen i år er lokale foreninger og institutioner gået sammen om at lave sommeraktiviteter for børn i Rebild og Mariagerfjord Kommuner. Hele 679 børn har meldt sig til og på nogle hold er der tale om ventelister!

Sommerlandet kommer til at summe af aktiviteter. Foreningerne og institutionerne har i fællesskab lavet et omfattende og alsidigt aktivitetsprogram med hele 78 forskellige hold fordelt rundt i de 2 kommuner.

I år har der været rift om bl.a. klatreklubbens hold i Skørping, hvor holdet har plads til 20, men 22 børn har meldt sig til. Ridedage med rideklubben i Skørping er også som altid populært med fuldt hold og en venteliste på hele 13 børn.

Både nye og ”gamle” aktiviteter

Årets program er en god blanding af nye og ”gamle” aktiviteter. Nyt under Aktiv Ferie for Børn er f.eks. ”Vildmarksnørderne”, hvor børnene skal på tur med RebildGuiderne. Dagene foregår i skoven og ved søen. Børnene skal bl.a. lave mad ud af naturens spisekammer, fremstille en bivuak/hule og meget mere.

Flere gode uger

Aktiviteterne er i år spredt over 3 uger i stedet for de sædvanlige 2 uger i sommerferien. Dvs. i år i uge 26, 31 og 32. Dette fordi at Aktiv Ferie for Børn er et samarbejde mellem Rebild og Mariagerfjord Kommuner, og børnenes ferie i år ligger forskelligt i de 2 kommuner.

Nemt for alle børn og unge at være med

Aktiv Ferie for Børn giver lokale børn en aktiv sommer, med nye venner og nye aktiviteter. Priserne er holdt på et niveau, så alle kan være med.

Forvaltningen hjælper med en fælles hjemmeside, der beskriver aktiviteterne og styrer tilmeldingerne. Samtidig sørger forvaltningen for, at information omkring aktiviteterne kommer ud på skolerne.

Har I lyst til at besøge holdene?

Hvis I som avis har lyst til at besøge holdene, så kan I finde kontaktoplysninger på de forskellige hold på www.aktiv-ferie.nu . Ellers sender forvaltningen gerne fotos fra holdene i løbet af aktivitetsugerne/ kontakt undertegnede.

Bolette Abrahamsen Toft

Udviklingskonsulent +45 40 38 79 53