400.000 kilometer i elbil på 12 dage

400.000 kilometer i elbil på 12 dage

Mens de danske politikere har sendt en række elbiler mod graven ved at pålægge dem afgifter, er der anderledes positive elbiltoner i Frankrig. Her er 200 elbiler gjort klar til COP 21 klimakonferencen i Paris.

20.000 delegerede fra 195 lande forventes at komme til Paris i forbindelse med FN’s store klimakonference, der løber fra den 30. november til den 11. december. De delegerede vil blive mødt af ikke færre end 200 elbiler fra Renault- Nissan Alliancen, der vil fragte de delegerede til og fra konference centret Le Bourget i Paris.

Om årsagen til at Renault-Nissan Alliancen går så markant ind i et partnerskab omkring COP 21 siger CEO hos Renault-Nissan Alliancen Carlos Ghosn:

”Elbiler er en praktisk og billig transportform. Samtidig er elbilerne med til at reducere udslippet af CO2 og skadelige partikler – herunder Nox, der under kørslen er fuldstændig elemineret, til gavn for luftkvaliteten i vores byer. Sammen kan den offentlige og private sektor accelererer overgangen fra benzin og diesel til et samfund uden udledninger fra transportsektoren”, siger Carlos Ghosn som baggrund for partnerskabet.

Elbilerne under COP 21 er Renault Zoe, Nissan Leaf og så den 7- personers Nissan e-NV 200. Bilerne vil køre 24/7 og bag rattet sidder henholdsvis 200 frivillige der er ansatte i Renault og så 200 professionelle chaufførere.

De 200 elbiler vil blive opladet på 90 opladestationer, der både lader ved normal hastighed, og kan lade så bilerne er fuldt opladet på en time, selv hvis de kommer ind og er tømt for energi.

I alt har Renault-Nissan Alliancen solgt 274.000 elektriske biler siden den første Renault Leaf kom til salg i slutningen af 2010.

Renault Danmark er det lokale datterselskab, der sælger og servicerer Renault Groups produkter gennem et dedikeret netværk af autoriserede forhandlere. Som et af de første volumenmærker, der tilbyder en række forskellige elektriske biler på det danske marked, fortsætter Renault Danmark med at drive udviklingen med ‘Renaulution’ planen som omdrejningspunktet for strategien.

Pressekontakt Press & PR Manager 24643941