5 stjernet Renault campervan

5 stjernet Renault campervan

Renault er ikke blot smarte personbiler og rummelige varebiler. Snart er det også femstjernede camperoplevelser. Mød den nye Hippie Caviar Hotel.

Effekterne af Corona har været utallige. De fleste har virkelig været dårlige, men der er også positive effekter. I takt med at verden har lukket sig omkring os – har vi udforsket vores eget land. Skovene vrimler med gående, campingpladserne er fyldt til bristepunktet, og der er kommet mange flere campere på vejene.

Nu lancerer Renault så en femstjernet camperoplevelse, der snildt kan konkurrere med selv de mest hippe hoteller - men hvor man ikke pludselig risikerer igen at stå i en lockdown, så den romantiske weekend aflyses. Med Hippie Caviar Hotel får man en femstjernet oplevelse med blandt andet tagterrasse og bløde lænestole, og med frihed til at køre lige derhen, hvor man har lyst

Udgangspunktet er den nye Renault Trafic, der lanceres næste år.

Den luksuriøse camper er inspireret af 60’erne, og sender en kærlig tanke til den ikoniske Renault Estafette campervan. Formålet med den luksuriøse camper er at understrege, at Renault er i gang med at udvikle en række VIP-varevogne bygget på skræddersyede individuelle løsninger. Desuden er den hippe caravan forløberen til den elektriske Trafic, der lanceres i 2022.

Den nye camper er ikke et stort skrummel, der er svær at parkere, men bygger på de eksisterende kompakte mål for en Trafic, hvilket gør den nem at parkere og komfortabel at køre. Nu er det jo en showcar, så der er skruet op for de dristige farver og de eksotiske materialer i bilen, der i øvrigt får premiere den 27. august på Düsseldorf Motor Show.

I førerkabinen er der malet med en smuk vandgrøn farve, mens instrumentbordet er piftet op med detaljer af eksklusivt læder. I opholdskabinen er farven sølvgrå, og der er brugt eksklusivt træ og naturlige plantefibre i indretningen.

Fleksibilitet er jo nøgleord i enhver fed camper – også i den nye Renault. Bænksæderne kan konverteres om til en komfortabel seng, med bagklappen åben, og med indbyggede gardiner, har man et rum beskyttet mod regn og blæst. Og på toppen af bilen er der en tagterrasse med lænestole og kaffebord.

Men det stopper ikke her. Mens man på hoteller kan bestille roomservice med morgenmad og middag, kan man på Hippie Caviar Hotel bestille en smart container, der har bad, toilet og lade boks indbygget. Alt sammen leveret til der, hvor man påtænker at køre hen. Og hvis man har brug for det – kan man også få leveret cykler.

Der er ikke priser og lanceringsdato på Hippie Caviar Hotel

Renault Danmark er det lokale datterselskab, der sælger og servicerer Renault Groups produkter gennem et dedikeret netværk af autoriserede forhandlere. Som et af de første volumenmærker, der tilbyder en række forskellige elektriske biler på det danske marked, fortsætter Renault Danmark med at drive udviklingen med ‘Renaulution’ planen som omdrejningspunktet for strategien.