Den nye Clio skal være med til at holde momentrum for Renault og sælges fra uge 40 i Danmark

Groupe Renault klarer sig godt i et udfordrende marked

• Groupe Renault bekræfter målsætningen med en margin på 6 % og en positiv udvikling i omsætningen.
  • Grundet faldende efterspørgsel globalt forventer Group Renault et samlet 2019 resultat på linie med 2018.
  • Groupe Renaults salg i første halvår falder 6,7 % (1.94 mio. biler solgt) sammenlignet med et generelt faldende marked på 7,1 %.
  • Groupe Renaults overskud nåede 28.050 mill. Euro i første semester.
  • Groupe Renaults margin endte i første halvår på 5,9 % og nåede 1.654 mill. Euro sammenlignet med 1.914 mill. Euro i første halvdel af 2018.
  • Groupe Renaults indtægter blev på 1.521 mill. Euro sammenlignet med 1.734 mill. Euro i 2018.
  • Overskuddet var på 1.048 mill. Euro (mod 2.040 mill Euro) og skyldes især et underskud fra Nissan på 826 mill. Euro.
  • Hele branchens omsætning faldt med 716 mill Euro primært grundet investeringer.
Thierry Bolloré, CEO of Renault, forklarer “I et hårdere end forventet marked, klarede Groupe Renault at holde kursen og opnåede et resultat på linie med målsætningen. Introdukction af mange nye modeller, styrket konkurenceevne og alle ansattes ”fighting spirit” tillader mig og hele Groupe Renault at bekræfte målsætningen for hele året”.

Groupe Renault stammer fra Renault, der helt tilbage i 1898 startede virksomheden i Paris. Groupe Renault er en del af Renault Nissan Mitsubishi-alliancen, der igen i 2018 var verdens største bilproducent med godt 10,7 millioner solgte biler.