Hvorfor købe brugt for dyrt?

Hvorfor købe brugt for dyrt?

Mens ventetiderne på nogle nye biler strækker sig over mange måneder, har man hos Renault og Dacia en hel del modeller til omgående levering – blandt andet den populære Renault Captur Plug in Hybrid

Mangel på mikrochips, coronanedlukning i Kina og krigen i Ukraine. Jo, dårligdommene står i kø, og det har i den grad haft effekt på udbuddet af nye biler. Historierne går, at der nærmest ikke er nye biler at købe.

Men, der er altså helt nye biler på markedet, så er den gamle bil ved at synge på sidste vers, behøver man ikke købe brugt for dyrt.

Hos både Renault og Dacia er der nemlig en hel del nye biler til omgående levering. Og det er ikke som når den lokale tøjforretning holder ophørsudsalg, hvor det er alt det, ingen har gidet at købe indtil nu, der hænger tilbage på stativet.

Hos Renault og Dacia er det derimod de mest eftertragtede varer, der kan leveres med det samme.

”Vi har 380 Dacia og godt og vel 800 Renault på lager og det fine er, at det er de biler, der er størst efterspørgsel efter, vi har flest af”, siger Søren Hyltoft fra Renault i Danmark og fortsætter.

”Sidste år var Renault Captur blandt topsælgerne i B-SUV-segmentet, og det er faktisk også dem vi har flest af til levering med det samme. I alt cirka 300 styks. Så det burde være muligt at finde en version, der matcher krav til udstyr og farve. Også Renault Clio er der mange af. Lidt færre er der, hvis man skal have fat i en lidt større bil som Renault Arkana eller Megane Sport Tourer, men udsolgt er de langfra”, siger Søren Hyltoft

Er man i stedet til Dacia med tre års garanti, der om noget er et glimrende alternativ til en brugt bil, der bare er steget og steget i pris, så er det også de mest eftertragtede modeller som er mulige at få med det samme. Der er knapt 100 Dacia Duster på lager og knap 150 Dacia Sandero til omgående levering.