Kører stadig for en 1. plads

Kører stadig for en 1. plads

Selv om den danske Renault Sport Academy kører Christian Lundgaard i øjeblikket er på 4. pladsen i kampen om Formel 2 mesterskabet er intet afgjort. Med to afdelinger tilbage af mesterskabet, er en førsteplads stadig målet.

Christian Lundgaard går i weekenden ind i den afgørende fase af Formel 2 mesterskabet, hvor der kun resterer 2 afdelinger, i alt 4 løb. De 2 afdelinger afvikles sammen med Formel 1 på banen i Bahrain over de næste to weekender. I denne weekend køres der på den traditionelle Grand Prix bane, men i sidste afdeling anvendes et nyt lynhurtigt layout af banen.

Forud for weekendens næstsidste afdeling er Christian Lundgaard placeret på fjerdepladsen i mesterskabet. Til trods for, at det er den danske Renault F1 juniorkørers første år i Formel 2, har han i år vundet to løb, været på podiet yderligere fire gange, og har desuden sikret sig en enkelt pole position.

Den danske Renault kører er 45 point efter den førende Mick Schumacher. Mick Schumacher, der er i gang med sin anden sæson i Formel 2 og rygtes at overtage det ene sæde hos Haas F1 i 2021, var efter de fem første afdelinger ikke at finde i top 6 i mesterskabet, så meget kan stadig ske.

Christian Lundgaard har ikke siddet i en Formel 2 racer siden sidste afdeling for to måneder siden. Men den 29. oktober testede han Renaults Formel 1 racer fra 2018 på banen i Bahrain.

"Det bliver fedt at komme i gang igen" fortæller Christian Lundgaard fra Bahrain. "Grundet Corona karantæne deltog jeg ikke i Formel 2 testen på denne bane i starten af året, men jeg har heldigvis lige testet Formel 1 på banen. Der er jo en del point, der skal indhentes, hvis jeg skal forsøge at rykke tre placeringer frem i mesterskabet, men jeg ved også det bliver svært. Så det bliver vigtigt, at vi leverer to gode og konstante weekender”.

Stilling i Formel 2 efter 10. afdeling

1. Mick Schumacher, Prema Racing #22, 191 point

2. Callum Illot, Uni-Virtuosi Racing #4, 169 point

3. Yuki Tsunoda, Carlin #7, 147 point

4. Christian Lundgaard, ART Grand Prix #6, 145 point

5. Robert Shwartzman, Prema Racing #21, 140 point

6. Nikita Mazepin, Hitech Grand Prix #24, 140 point

Groupe Renault stammer fra Renault, der helt tilbage i 1898 startede virksomheden i Paris. Groupe Renault er en del af Renault Nissan Mitsubishi-alliancen, der igen i 2018 var verdens største bilproducent med godt 10,7 millioner solgte biler.