Renault Arkana indtager Europa

Renault Arkana indtager Europa

Renault introducerer nu den velformede SUV Coupé – Renault Arkana - på det europæiske marked. Udover et iøjnefaldende design, kommer den også med nyeste E-TECH teknologi

Alle bilmærker har en eller flere SUV-modeller på programmet. For kunderne er vilde med de høje og sportslige biler.

SUV-modellerne har både taget markedsandele fra den traditionelle stationcar, og fra de mere fornuftsprægede MPV-familiebiler. Et segment, der har været meget populært - og i øvrigt nærmest er opfundet af Renault med introduktionen af Renault Espace og Renault Scenic i 1980’erne og 1990’erne.

Med Renault Arkana betræder Renault en helt ny design-sti. Med sit sportslige Coupé design ligner den ingen anden Renault

Den nye Renault Arkana har et design, der ellers kun har været forbeholdt premium-mærker og modellen komplementerer Renaults stærke model line-up i mellemklassen. Her er der i forvejen Mégane, Kadjar og Scénic.

Interiøret i Arkana er som altid, når det er Renault der står bag, præget af rummelighed og praktiske løsninger. Og teknologien er i højsædet med store displays, der understreger bilens komfortorienterede design tilgang. Arkana vil kunne fås i en lang række versioner – blandt andet R-S. Line, der tilføjer bilen både eksklusivitet og sportslighed.

Den nye Renault Arkana har udgangspunktet tre forskellige motorvarianter. Først og fremmest fås den med E-TECH Hybrid 140 hk, og dertil kommer 1.3 TCe 140 og TCe 160 12V micro-hybrid motorer.

E-TECH Hybrid teknologien, der allerede er at finde i Clio, Captur and Mégane, er en eksklusiv Renault opfindelse, der indeholder mere en 150 patenter og baserer sig på Renaults erfaring i blandt andet Formel 1.

Renault Arkana bliver lanceret i Europa i midten af næste år, men det er endnu for tidligt at sige om, og i givet fald hvornår, modellen kommer til Danmark.

Highlights

Renault Arkana – den nye, unikke SUV coupé kommer til Europa med blandt andet en hybrid drivlinje.

Arkana har et stærkt designsprog og kombinerer køreglæde med comfort og praktiske egenskaber.

Motorudvalget indeholder i første omgang E-TECH Hybrid 140 hk, og to traditionelle benzinmotorer med 140 og 160 hk.

En unik R.S. line version bliver også en del af modelprogrammet.

Arkana kommer til Europa i første halvdel af 2021. Om og hvornår den får dansk premierer er endnu usikkert.

Groupe Renault stammer fra Renault, der helt tilbage i 1898 startede virksomheden i Paris. Groupe Renault er en del af Renault Nissan Mitsubishi-alliancen, der igen i 2018 var verdens største bilproducent med godt 10,7 millioner solgte biler.