Renault Clio i toppen af salgsstatistikken

Renault Clio i toppen af salgsstatistikken

Renault Clio er den 6. bedst sælgende bil i marts måned. En fejl i den officielle salgsstatistik havde sendt den helt ud af top 20.

For første gang i mange år er Renault Clio med i top ti i salgsstatistikken. I den officielle statistik fra de danske bilimportører er den imidlertid slet ikke i top 20.

Fejlen skyldes, at Clio er registreret to steder. Et sted som diesel med et salg på 207 og et andet sted som benzin med 178 styks. Men lægger man tallene sammen er der i marts måned solgt 385 Clio – hvilket rækker til en 6. plads. Kigger man på de tre første måneder er Renault Clio også med i top 10. Med et samlet salg af Clio på 917 styks ligger man på en sikker 9. plads.

”Vi var naturligvis lidt forundrede da vi så tallene og ikke var i top ti. Vi ved jo selv ved hvor mange vi har solgt og derfor er det lidt ærgerligt at vi ikke optræder i den officielle statistik. Statistikken er jo domineret af minibilerne, men faktisk er Clio den næst bedst sælgende i B segmentet, så vi er meget tilfredse”, siger pressechef for Renault Danmark – Søren Hyltoft, der forventer, at man med introduktionen af Renault Clio Sport Tourer i maj måned får den bedst sælgende bil i B segmentet.

Tags

Groupe Renault stammer fra Renault, der helt tilbage i 1898 startede virksomheden i Paris. Groupe Renault er en del af Renault Nissan Mitsubishi-alliancen, der igen i 2018 var verdens største bilproducent med godt 10,7 millioner solgte biler.

Pressekontakt Press & PR Manager 24643941