Renault hovedsponsor for French Open

Renault hovedsponsor for French Open

Danske Holger Rune kommer forhåbentlig til at spille en hovedrolle i dette års French Open, der løber fra 22. maj til 11. juni. Men både på og udenfor banen spiller Renault en hovedrolle som hovedsponsor for den franske Grand Slam turnering.

Sidste år debuterede Renault som hovedsponsor for French Open, og i år har man intensiveret sponsoratet yderligere. Så uanset om man er er til tenniskampene på selve Roland Garros banerne, eller må nøjes med sendinger på TV, kan man ikke undgå at se Renault logoet.

Blandt andet vil Renault logoet være at finde på alle net på de fem hovedbaner (Philippe-Chatrier, Suzanne-Lenglen, Simonne-Mathieu og courts no.7 and 14). Men der er mere end logoer. I alt stiller Renault en flåde af ikke færre end 185 biler til rådighed. Herunder 90 Megane E-TECH Electric, 30 eksemplarer af den spritnye Renault Austral og som lidt af en verdenspremiere, vil man også kunne se visse tennisstjerne på bagsædet af den helt nye Renault Espace.

Det er dog ikke kun spillere og officials, der får mulighed for at køre Renault under French Open. Fans og gæster får muligheden af at blive transporteret i tre retrofittet Twingo – der har fået helt nyt look af Renaults designteam. At der er blevet plads til tre Renault Twingo skyldes ikke mindst, at det er 30 års jubilæum i år for den lille bybil. Og derfor har man udviklet hele tre specielle biler.

• Twingo Gangsta Crew: Direkte inspireret af West Coast hip hop kulturen, er denne Twingo en hæder til 1990’ernes Californien.
  • Twingo Top Model: Denne bil er inspireret af catwalk shows fra 1990’erne
  • Twingo Y2K: Er inspireret af boy band kulturen fra 1990’erne og 0’erne

Der er helt sikkert meget at se på under French Open, men er man til biler udstiller Renault lidt af en perle, der i anledning af den internationale tennisbegivenhed, vil være klædt i hvid satin metalfarve og med et Roland Garros logo, der hvor det ikoniske Renault 5 logo ellers plejer at sidde.

Det nye design er en speciel Renault 5 Prototype i French Open version og er på samme måde som den gule Renault 5 som vi hidtil har set, er et forvarsel om produktionsbilen, der lanceres i 2024.

Derudover er der også en anden kommende nyhed udstillet. Nemlig den kommende Renault 4L. Konceptbilen hedder 4EVER Trophy og har fået de helt samme farver som originalen fra 1962. Nemlig den berømte Île-de-France blå farve, som første gang optrådte på Renault 4 tilbage i 1962. 4EVER Trophy får premiere med sit nye udseende for første gang under French Open.

Gæster vil I øvrigt kunne komme til og fra stadion takket være Renaults Green Line. En række free floating car sharing biler fra Renaults selskab Mobilize. Der vil være dedikerede parkeringspladser til elbilerne fra Zity.

Se den lille teaserfilm for Renault og French Open her: https://www.youtube.com/watch?v=oOn0ROnitRs