Renault Talisman efterlod kendte firmabiler i nødsporet, da titlen Årets Business Bil skulle kåres. Ud af 11 deltagende biler blev det Renault Talisman, der vandt prisen

Renault Talisman vinder Årets Business Bil 2017

Renault Talisman har lige vundet den prestigefyldte titel – Årets Business Bil 2017. En kåring foretaget af Morgenavisen Jyllands-Posten og Business Danmark – en fagforening med mere end 30.000 medlemmer, der alle har det til fælles, at deres bil er deres kontor.

Over to dag evaluerede en jury på otte medlemmer af Business Danmark, en fysioterapeut og to erfarne motorjournalister fra Jyllands-Posten, i alt 11 oplagte firmabiler.

Og efter to dages test, trak Renault Talisman det længste strå. Og det var lidt af en nyhed. Det er nemlig første gang i kåringens historie, at titlen går til en franskmand.

Som begrundelse for titlen hedder det blandt andet, at det er bilens komfort, design og høje udstyrsniveau, der gjorde Renault Talisman til årets bedste firmabil - i skarp konkurrence med 10 andre biler. Konkurrenterne var VW Passat, VW Tiguan, Ford S Max, Ford Mondeo, Alfa Romeo Gulia, Jaguar XE, Kia Optima, BMW 3 Series, Audi A4 and Skoda Superb.

Hos Renault Danmark er man naturligvis meget glade for prisen.

”Med Renault Talisman har vi for første gang en rigtig stor firmabil. Derfor er det naturligvis fantastisk, at vi netop det år vi introducerer bilen, vinder titlen. Vi mener jo selv, at Talisman med kombinationen af meget udstyr, god plads og højt komfortniveau er perfekt for de mennesker, der tilbringer deres arbejdsdag på landevejen. At de, der så rent faktisk gør det, har samme opfattelse, det er meget glædeligt. Titlen som Årets Business Bil 2017 har meget stor betydning for os”, siger pressechef Søren Hyltoft fra Renault Danmark.