Renault Trafic er en moderne varebilklassiker, der fås i 275 forskellige varianter

Renault Trafic er stadig i front

Renault Trafic er gået fra at være lokal til global leder

Gennem de seneste år er salget af varebiler steget med over 40 % og Renault Trafic har samtidig indtaget flere markeder rundt omkring på kloden. I dag er antallet af Renault varebiler stor nok til sammen med de øvrige fra alliancen, Nissan og Mitsubishi at være de første, der sælger mere end 2,5 mio. køretøjer på et år. Og sammen med føringen på el-drevne varebiler – som fx Master og Kangoo ser fremtiden også lys ud for hele varebil segmentet.

“2018 was the best year ever for the Light Commercial Vehicles business in terms of sales, with 34% growth compared to the previous year. In 2019, we will continue the renewal of our range to meet the expectations of our customers. Thanks to Renault Pro+ development and our connected services offer, we will keep on developing accurate and innovative solutions to support our professional clients' business development.” Sådan siger øverste chef Denis Le Vot, fra Renault-Nissan LCV Business Unit

Den nye Renault Trafic møder brugernes krav blandt andet gennem et moderne og komfortabelt interiør samt helt nye stærke men økonomiske 2,0 dieselmotorer (EURO6D TEMP) og naturligvis automatgear. Faktisk er en Renault Trafic anno 2019 mere alsidig og fleksibel end nogensinde med et utal af varianter, der kan tilpasses ethvert behov. Trafic produceres stadig i Frankrig på fabrikken i Sandouville og lander i Danmark 1. september.

Om Groupe Renault:

• §Renault er førende på det europæiske van marked for 20 år i træk.
  • §Renault, Europas førende producent af el-drevne varebiler.
  • §4 elektriske varebiler og 275 forskellige varianter.
  • §I 2018 blev der solgt 118.176 stk. Master i verden.
  • §I 2018 blev der solgt 97,422 Trafic i verden.
  • §I 2018 blev europas mest ppulære varebil Kangoo solgt i 152,853 eksemplarer.
  • §33 % af alle Renault varebiler bliver tilpasset kundens individuelle ønsker.

Renault Nordic A/S er et Nordisk datterselskab af den franske bilproducent Groupe Renault. Siden 2008 har Renault Nordic A/S solgt person- og varebiler samt stået for servicedelen i Norden. I Norden forhandles tre mærker, Renault, Dacia og Alpine. Groupe Renault stammer fra Renault, der helt tilbage i 1898 startede virksomheden i Paris. Groupe Renault er en del af Renault Nissan Mitsubishi-alliancen, der igen i 2018 var verdens største bilproducent med godt 10,7 millioner solgte biler.

Groupe Renault https://group.renault.com

Kontakt:  Pressechef Søren Ignaz på telefon 2464 3941 eller email: soren.ignaz@renault.com