Renault TreZor er kåret som den smukkeste konceptbil

Renault TreZor er kåret som den smukkeste konceptbil

På den 32. udgave af Festival Automobile International i Paris, har juryen netop stemt konceptbilen Renault TreZor som den smukkeste konceptbil I 2016.

TreZor er en elektrisk GT bil, der på samme måde som konceptbilen DeZir fra 2010, giver et fingerpeg om, hvor Renault rent designmæssigt er på vej hen.

“TreZor’s kraftfulde og sensuelle linjer viser vejen til fremtidens design og teknologiske ideer, der vil kunne ses i Renaults fremtidige modeller. TreZor markerer også begyndelsen på en ny linje af konceptbiler hos Renault, der bliver afsløret snart” sagde chefdesigner Laurens van den Acker efter prisoverrækkelsen.

Renault TreZor har en meget aggressiv front med de karakteristiske C- shape lygter, der allerede nu ses på alle Renaults topmodeller. Fremtidens modeller fra Renault vil hente inspiration fra TreZors design. Indenfor styrkes fokus på førerens oplevelser bag rattet. Der skrues op for køreglæden med store touch skærme, som omgiver føreren, så man føler man sidder i et cockpit.Og i kabinen er der brugt både træ og læder.

De, der påtænker at besøge Paris, og som interesserer sig for bildesign, kan passende lægge vejen forbi Hótel des Invalides, hvor TreZor sammen med en række andre konceptbiler vil være tilgængelige for offentligheden frem til den 5. februar. Hvis man er interesseret i mere info så gå til www.festivalautomobile.com