​Ricciardo tar’ podieplads

​Ricciardo tar’ podieplads

For første gang siden det belgiske Grand Prix på Spa Francorchamps tilbage i 2010, lykkedes det endelig Renault igen at komme på podiet i Formel 1.

Daniel Ricciardo startede som nummer seks ved søndagens Eifel Grand Prix Formel 1 løb på Nürburgring. Men 60 omgange senere kunne han bestige podiet, og lade sig fejre med en fantastisk 3. plads. Dermed indfriede han det kæmpe potentiale som Renaults F1 biler har, og ikke mindst det ubestridelige talent han selv er.

”Oh, Wow. Det føltes som den første gang jeg nogensinde har fået en podieplacering. Den følelse du har når du stiger ud af bilen og omfavner teamet og mekanikerne dasker til din hjelm - det er simpelthen fantastisk. Jeg er så lykkelig for at det lykkes. Det er første gang jeg oplever dette med Renault, og det er noget jeg har ønsket at opnå siden jeg påbegyndte rejsen med dette team”, sagde Daniel Ricciardo efter sejren.

Også teamchef Cyril Abiteboul var naturligvis meget tilfreds efter tredjepladsen.

”Det har været en lang rejse at nå hertil, og dagen i dag er en milepæl. Vi har fortjent podieplaceringen. Vi har set den komme gennem et stykke tid. Vi har haft potentialet til at nå hertil, og i dag havde vi de rigtige betingelser. Vi har en bil, der er en god all-rotunder. Og når vi får muligheden for det, så har vi det rigtige team til at sikre succes”, sagde en meget tilfreds teamchef.

Holdets anden kører – Esteban Ocon – kørte stærkt og var i feltets bedste halvdel da han efter 23 omgange måtte trække sig på grund af problemer med bilens hydraulik

Groupe Renault stammer fra Renault, der helt tilbage i 1898 startede virksomheden i Paris. Groupe Renault er en del af Renault Nissan Mitsubishi-alliancen, der igen i 2018 var verdens største bilproducent med godt 10,7 millioner solgte biler.