Pakkeboksen er for alle vores kunder, og vi kan se en stigning i, at der er flere og flere som spørger, om de kan få lagt deres varer derud.

Ny pakkeboks fra Renz skaber utallige muligheder for firmaet Moccatime

’Vi har stadig til gode at høre fra kunder, som ikke synes, at det er smart’

En pakkeboksløsning – det kan da kun være vejen frem? Sådan tænkte firmaet Moccatime i Hellerup i 2021, da de valgte en pakkeboksløsning fra Renz. Pakkeboksen skulle være med til at skabe nye muligheder for deres kunder, så de kunne få friskristet kaffe på alle tider af døgnet.

Hos Renz ønskes der at skabe de største muligheder og bedste løsninger, så alle kan få deres pakker så nemt og ligetil, som det er muligt. Dette ønske skabte i 2021 grundlaget for et samarbejde mellem Renz, der er den førende europæiske leverandør af distributionsløsninger, og firmaet Moccatime i Hellerup.

Firmaet Moccatime leverer komplette kaffeløsninger til virksomheder og private, fordi alle fortjener smagfuld kaffe, uanset om de er på arbejde eller derhjemme. Moccatime har fokus på kvalitet, og importerer derfor friskristet gourmetkaffe fra det familieejede Mokaflor i Firenze.

Kvaliteten ses også i udvalget af fuldautomatiske – og manuelle espressomaskiner med tilhørende baristaudstyr og plejeprodukter, som virksomheden også sælger.

Kvalitet og god service er nøgleord hos både Moccatime og Renz, og begge virksomheder ønsker udelukkende den bedste løsning for deres kunder. Dette var også årsagen til, at Moccatime valgte en pakkeboksløsning fra Renz med et e-Line click & collect anlæg. Anlægget skal bruges til, at de ansatte hos Moccatime kan lægge kaffe og andet baristaudstyr ud i boksen, så kunderne kan hente deres kaffe uden for de normale åbningstider. Firmaet oplevede nemlig, at flere af deres kunder havde svært ved at nå forbi deres forretning inden lukketid, forklarer Thomas Baggesen, der er indehaver af Moccatime:

Der var mange af vores kunder, som sagde, at de synes, at vi havde en lidt begrænset åbningstid, og flere spurgte om vi ikke kunne blive lidt længere, så de kunne nå at få deres kaffe. Vi oplevede også kunder, der ringede fem minutter før lukketid, og spurgte om det var muligt at hente deres kaffe senere eller på en anden måde, fortæller han.

Thomas Baggesen forklarer, at kunderne enten kan ringe til dem og bestille varer, der skal lægges i pakkeboksen, eller de kan bestille på Moccatimes nye online webshop, og vælge at få kaffen lagt direkte i pakkeboksen helt omkostningsfrit, som står nemt tilgængeligt ude foran forretningen.

Thomas Baggesen uddyber yderligere, at firmaet kan se en stigning i antallet af kunder, der benytter sig af pakkeboksen samt helt nye kunder:

Vi fortæller jævnligt vores kunder om vores pakkeboks, og flere har været begejstret og sagt, at det er smart, og at de helt klart også vil bruge den løsning. Jeg synes også, at der er mange, som har tilkendegivet, at det var en fed løsning og måde at bruge den på. Vi kan også se, at vi har fået en del nye kunder, som bestiller til pakkeboksen, og vi har stadig til gode at høre fra en kunde, som ikke synes, at det er smart, fortæller han.

Finn Mikkelsen, der er projektchef hos Renz, mener også, at der kun er positive ting at sige om pakkeboksløsningen, som ifølge ham kan være med til at gøre hverdagen nemmere for mange og øge virksomheders samlede omsætning:

Flere og flere virksomheder har fået interesse i pakkebokse. Pakkeboksen er med til at gøre hverdagen nemmere samt optimere processer i arbejdsgangen og omsætningen.

Ikke blot kan virksomhederne øge salget uden for normal åbningstid, men også reducere tidsforbrug internt i en virksomhed. Derfor er pakkeboksen en rigtig god løsning.

Derudover gøres dagligdagen også nemmere for kunderne, såvel som for virksomhederne, og der skabes en større fleksibilitet. Man får altid en mail eller sms, når der er en pakke klar til afhentning, og man slipper derfor for at stå i kø i en pakkeshop, som er overfyldt, og hvor pakken ikke kan findes. Derfor kan en pakkeboksløsning kun anbefales, mener han.

Og meget tyder da også på, at det ikke var en helt dum pakkeboksinvestering, som Moccatime foretog sig i 2021. Ifølge en rapport fra Nets handlede danskerne samlet for 97.5 milliarder kroner på nettet i 2020, og tallene er kun stigende. I løbet af et år steg disse enorme tal med 11 procent, hvilket svarer til 107.8 milliarder kroner i 2021. Det er især de fysiske varer, herunder dagligvarer, der vinder indpas hos danskerne, når det gælder køb af varer på nettet. Dette i høj grad som følge af coronapandemien. Thomas Baggesen er også sikker på, at skulle der komme coronarestriktioner igen, så vil pakkeboksen være til stor gavn.

Og om samarbejdet har Thomas Baggesen også kun positive ting at sige om Renz, og de løsninger som tilbydes:

Vi er meget glade for pakkeboksløsningen, som giver os så mange muligheder og fleksibilitet - dette også grundet de mange forskellige størrelser af rum i pakkeboksen. Det har været en meget positiv oplevelse at handle med Renz. Firmaet lyttede til min ide og min drøm om at kunne være der for min kunder, så meget så muligt, og sammen fandt vi den bedste løsning. Jeg er sikker på, at der er mange andre liberale erhverv ligesom os, der ville blive glade for sådan en løsning her. Så ønsker man at være tilgængelig for sine kunder – også efter lukketid – så vil jeg sige, at en pakkeboks fra Renz er den oplagte løsning, udtaler han.

KVALITET OG DESIGN!

Renz A/S udvikler og producerer digitale og mekaniske postkasseanlæg, pakkeanlæg og Click & Collect systemer, samt MEFA-postkasser og pakkepostkasser. Alle produkter i høj kvalitet med vægt på sikkerhed, design og funktionalitet.