Ricoh anerkendes af oecon research AG

Ricoh A/S, Vallensbæk, 15. august 2011 - Ricoh har opnået topplacering ved det tyske oekom researchs vurdering af firmaer. Ricoh scorede højt på grund af:

• implementering af omfattende produktgenbrug og øvrige retningslinjer for genbrug

• implementering af et ambitiøst program til reduktion af energiforbruget ved fremstilling af dets produkter

• vidtrækkende forholdsregler til forlængelse af produkternes levetid

• indsats for at reducere CO2-udslip under produktion og ved anvendelse af udstyret

• Ricoh fik desuden anerkendelse for sin corporate governance og forretningsetiske standarder

oekom research AG er en af verdens mest ansete ratingvirksomheder inden for bæredygtig investering. Firmaet anvender en meget præcis evalueringsmetode til at vurdere virksomheders præstationer inden for områderne social og miljømæssig bæredygtighed.

Ricoh begyndte at investere i sit CSR-program helt tilbage i 1970’erne. Udviklingen inden for firmaets sociale ansvarlighed er gået fra blot at opfylde lovmæssige- og industristandardkrav at overgå dem. I dag kombinerer virksomheden miljømæssige overvejelser med best practice til at opnå både bæredygtighed og forøget indtjening. Ricoh er et af de få firmaer i branchen, der har forpligtet sig til en særlig langsigtet miljøplan. I år 2050 vil firmaet have reduceret sin miljøpåvirkning med 87,5 % i sammenligning med niveauerne for år 2000.

Den seneste udmærkelse følger i kølvandet på en række globale anerkendelser i år 2011, som blandt andet omfatter:

• udnævnelsen fra Corporate Knights til, for syvende år i træk, at være blandt "Global 100’s mest bæredygtige virksomheder i verden"

• udnævnelsen fra Ethisphere Institute til at være blandt verdens mest etiske virksomheder i 2011 for tredje år i træk

• for ottende år i træk at være opført i FTSE4 Good Index

Ricoh er også verdens første firma, der har opført tre elektroniske bill-boards, som er 100 % drevet af miljøvenlig energi. Det første var på New Yorks Times Square, det næste var et eco-board på M4-motorvejen uden for London og det tredje i Sydney, Australien, som alle udelukkende er drevet af vind- og solenergi.

Takashi Nakamura, Ricoh Deputy President med ansvar for CSR hos Ricoh Company, Ltd., udtaler: "Hos Ricoh opmuntrer vi til en kultur, som fokuserer på vores kunder, medarbejdere og miljøet. Vi søger desuden altid nye og innovative metoder, der sætter os i stand til at kombinere forretningsfordele med socialt forsvarlige handlinger. Vi er meget glade for den anerkendelse, som det uafhængige oekom research viser vores aktiviteter, og lover, at vi i endnu højere grad vil styrke vores forpligtelser over for samfundet og miljøet".

• Virksomhed, generelt

• kvalitet
  • awards
  • hans andersen
  • csr
  • miljø

Om Ricoh Danmark

Ricoh Danmark A/S sælger og markedsfører egenproducerede soft- og hardwareløsninger indenfor digital dokumenthåndtering fra salgspersonale, forhandlere og samarbejdspartnere i hele Danmark. Vores mål er at gøre det enkelt for vores kunder at kommunikere i hverdagen gennem brugervenlige løsninger, samt at tilbyde dokumenthåndteringer, der er skræddersyede til kunden, nu og i fremtiden.

Ricoh Danmark A/S bærer en lang tradition på det danske marked. Således er selskabet baseret på fusionen af to kendte virksomheder, IKON Office Solutions A/S og NRG Scandinavia A/S, begge med dybe rødder i det danske. IKON Office Solutions A/S’ baggrund kan findes i danske Eskofot Kontorsystemer, og NRG Scandinavia A/S har baggrund i danske Rex Rotary.

I tillæg har disse virksomheder gennem en lang årrække haft et særdeles tæt forhold til Ricoh-koncernen. IKON Office Solutions A/S som officiel dansk distributør af Ricoh produkter, og NRG Scandinavia A/S som datterselskab i Ricoh-koncernen.

Med fusionen og navneskiftet til Ricoh Danmark A/S er Ricoh-mærket nu for alvor tilstede på det danske marked - ikke kun som produkt men også som virksomhed. Vores tilhørsforhold til Ricoh Company Ltd. gør os til en del af en verdensomspændende virksomhed med en årlig omsætning på mere end 100 mia. kr.

I dag er vi ca. 180 engagerede medarbejdere i Danmark, som alle hjælper vore kunder:

Hans Andersen

Pressekontakt Administrerende direktør 25 57 69 01