Gå til indhold
Blue e + køleenheder er i øjeblikket de mest energieffektive af deres art på markedet. Rittal udvider nu sin produktportefølje med en 1,6 kW enhed, der supplerer tidligere enheder fra 2 til 6 kW.

Rittal lancerer ny effektiv køleenhed

Efter succesen med de energieffektive Blue e + køleenheder, præsenterer Rittal nu et nyt medlem af familien. Tidligere fandtes køleenhederne fra 2 til 6 kW, men med udvidelsen fås nu en køleenhed med køleeffekt på 1,6 kW.

– Denne udvikling gør det muligt for os at imødekomme markedets efterspørgsel efter kompakte køleenheder til effektiv klimakontrol, forklarer Göran Bjelk, produktchef Klimakontrol hos Rittal A/S.

Op til 75 procent energibesparelse

Rittal Blue e+ er i øjeblikket den mest effektive køleenhed af sin slgs på markedet. I gennemsnit er Blue e+ 75% mere energieffektive end tidligere køleløsninger.

Blue e+ testet i brug – se resultaterne her

Blue e + køleenhederne er baseret på en innovativ, patenteret hybridteknologi, der kombinerer en kompressor og heat pipe for maksimal passiv køling. Frekvensomformere justerer jævnstrømsmotorens hastighed for ventilatorer og kompressorer, for at opnå den nøjagtige afkøling. Dette reducerer energiforbruget betydeligt.

Præcisionskøling minimerer også termisk belastning på komponenter. Dette øger ikke kun kølesystemets og indkapslingens levetid, det betyder også højere proces pålidelighed.

I første kvartal af 2018 vil de nye kompakte køleenheder være 1,6 kW være på markedet. Som de større modeller, tilbyder enheden multispænding, hvilket gør den anvendelig til tilslutning i hele verden. Tilladt indgangsspænding varierer fra 110 V (enkeltfase) til 480 V (trefase) i kombination med en 50 Hz eller 60 Hz strømfrekvens.

Sådan virker verdens mest effektive Chiller

Godkendelser, der forenkler

Udover at være cULus-mærket, har Rittal køleenheder, ventilator- og filterenheder også en UL-liste i den nye "FTTA" kategori, som sikrer, at indkapslingen er certificeret af UL, hvilket forenkler godkendelsesprocessen.

Nye grænseflader sikrer integration med styringssystemer

Standardiserede kommunikationsgrænseflader sikrer en jævn integration i produktionsstyringssystemet. Med det nye IoT-grænsefladeinterface giver Rittal også mulighed for at forbinde Blue e + -enheder med kundens overvågnings- og strømstyringssystemer samt overliggende systemer via OPC-UA, Profinet, SNMP, Modbus TCP og CAN open, som muliggør forebyggende vedligeholdelse og dataanalyse.

Den nye grafiske touchskærm viser alle vigtige oplysninger. Systemmeddelelser vises som almindelig tekst og er flersprogede.

Emner

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S
Delta Park 37