ROCKWOOLs nye bærende vægsystem Rockzero er hurtigt og nemt at bygge med, giver maksimal udnyttelse af kvadratmeter og øger komforten og energieffektiviteten i det færdige byggeri. Rockzero er nomineret til Byggeriets klimapris 2020.

ROCKWOOL inviterer til dialog om energieffektivitet i byggeriet på BYGGERI’20

Isolering er ikke bare isolering. ROCKWOOL stenuld byder på en række fordele, som bidrager til energieffektivitet og bæredygtighed i byggeriet. Det er lavet af sten – naturens eget materiale, det er uorganisk, ubrændbart og kan genanvendes. Derfor bidrager det på en række parametre til både energirenoveringer og bæredygtigt nybyggeri.

​På BYGGERI’20, der afholdes i Fredericia 10.-13. marts, inviterer ROCKWOOL indenfor på en 120 m2 stand fyldt med nye produkter og løsninger, undervisning og hands-on erfaring samt professionelle rådgivere, der gerne tager en snak om bl.a. bæredygtighed i byggeriet, genanvendelse og brandklassificeringer.

- Vi glæder os utrolig meget til BYGGERI-messen, og vi har sat alle sejl til. Emner som bæredygtighed og energioptimering er på alles læber, og vi har sat os for at gøre det helt konkret, så vi kan bane vejen for mere initiativ og handling i branchen, forklarer Nina Dencker Nielsen, forretningsdirektør i ROCKWOOL Danmark. Hun fortsætter:

- Det handler om at være i tæt dialog med vores kunder og brugere. Vi skal forstå, hvad der skaber værdi under projektering, installation og brug i praksis. Og så skal vi gøre det brugbart i dagligdagen. At ROCKWOOL tager over 8.500 tons stenuld retur om året, kan være svært at forholde sig til. Hvis en håndværksmester eller entreprenør oplever, at han kan blive en del af en returordning, som også gør det nemt for ham i hans daglige virke – og han dermed selv bidrager til genanvendelse og at minimere byggeaffald, så kan vi i fællesskab skabe mere bæredygtige processer.

Nomineret til Energiprisen 2020
En stor del af ROCKWOOLs stand er dedikeret til det nye vægsystem Rockzero. Det er et komplet system til bærende vægkonstruktioner, der giver fremtidens byggerier fordele indenfor energieffektivitet, brandsikkerhed, lydisolering og ikke mindst stor komfort. Væggene er så tynde, at kvadratmeterne udnyttes bedre og de termiske egenskaber sikrer en konstant indetemperatur for et bedre indeklima og et lavere energiforbrug. Rockzero er lavet af stenuld og dermed helt uorganisk og ekstremt holdbart. Systemet er nomineret til Byggeriets Energipris 2020, og vinderen kåres på messen den 11. marts.

For dem med interesse i teknisk isolering byder messen på en snigpremiere på en hel ny produktfamilie – nemlig TECLIT-serien, der er en helt ny kategori indenfor isolering af kolde rør. Øget fokus på indeklima og energieffektivitet stiller store krav til bygningers køle- og ventilations. TECLIT beskytter mod kondens og sikrer unødigt energitab. TECLIT, der er lavet af stenuld og er ubrandbart og beklædt med robust dampspærre, lanceres på det danske marked i maj, men kan allerede opleves på BYGGERI-messen i marts.

Alt til isolering af fremtidens byggerier
I byggebranchen er der en stigende efterspørgsel på byggematerialer, der kan sikre energieffektivitet, genanvendelighed, lang holdbarhed og ansvarlig produktion. For rådgivere, arkitekter og udførende håndværkere har certificeringer og energimærkning stor betydning for om et projekt vindes eller ej. Og her kan produktvalget være af afgørende betydning.

- Et gennemgående tema på ROCKWOOLs stand er at italesætte og gøre disse udfordringer håndgribelige. Bæredygtigt byggeri er meget mere end nul-energi-huse. Det handler om at se på projektet i hele byggeriets levetid og også sikre, at byggematerialerne er produceret ansvarligt med mindst mulig klimapåvirkning, holder længe, bidrager til højere brandsikkerhed og også et optimalt indeklima for brugerne af bygningen, når byggeriet står færdigt, siger Nina Dencker Nielsen.

ROCKWOOL byder velkommen på stand A-1012 i Messehal A fra den 10.-13. marts.

ROCKWOOL koncernen er verdens førende producent af produkter baseret på stenuld. Vi tilbyder et bredt sortiment af kvalitetsprodukter til byggesektoren så som isolering, akustiklofter, facadeplader, men leverer også produkter til gartnerier og transportsektoren.