Nims i deres SCARPA Phantom 8000 HD

SCARPAs ambassadør NIIRMAL PURJA bestiger K2 under ekstreme vinterforhold

Asolo, december 2020. Det umulige bliver muligt – SCARPAs ambassadør Nirmal "Nims" Purja når til tops på K2 i den hårde vintersæson med sit team af nepalesiske bjergbestigere. Nims er en kendt bjergbestiger og har bl.a., som den eneste, besteget verdens 14 højeste bjerge over 8000 meters højde – på under 7 måneder. Det, der gjorde hans seneste udfordring mulig, var sammenholdet i hans team, hvilket minder os om, at vi altid er stærke sammen.

"Det er noget af en bedrift at vi som team har besteget den storslåede K2 under de ekstreme vinterforhold. Vi gjorde det umulige muligt, og jeg er beæret over at kunne dele dette øjeblik, ikke bare med de nepalesiske bjergbestigere, men med bjergbestigere over hele verden. Naturens kræfter bestemmer altid over over os og hvad der er muligt – men i samspil med naturen og med positiv mental styrke og et godt samarbejde i gruppen formåede vi at flytte grænserne for, hvad der er muligt. Tak for al den støtte, vi har fået fra mennesker rundt om i hele verden, det gav os energi og mod til at gennemføre denne drøm." Sådan siger Nims efter sin ekspedition.

SCARPAs direktør, Sandro Parisotto, udtrykker ikke bare, hvor imponeret han er over Nims og teamets bedrift, men også hvor vigtigt dette er for SCARPA: "Bjergbestigning består af passion, store mål og sammenhold. Nims og hans team udviser alt dette. Bjergbestigning er en stor del af SCARPAs historie, og for os er det en selvfølge, at vi kan bidrage med vores innovative produkter for at muliggøre udfordringer som denne."

SCARPAs fremgang er resultatet af en stærk tradition og hårdt arbejde med en ægte iværksætterånd. Allerede i 1956, da den første generation af Parisotto-familien startede SCARPA-rejsen, forstod de vigtigheden af den højeste kvalitet, som også betød, at SCARPAs første sko hurtigt blev populære. I dag finder du SCARPAs sko på både professionelle bjergbestigere og løbere samt sports- og outdoorentusiaster over hele verden. SCARPA fokuserer på at fremstille unikke sko til udfordrende forhold med kreativitet og innovation samt fokus på menneskets oplevelse.

For mere information, kontakt:

Tel: + 46 8 505 665 22
E-mail: michael.carlander@roswi.se

Nina Herlin, Presseansvarlig
E-mail: nina.herlin@roswi.se

Roswi er grossist og importør af kvalitetsprodukter inden for køkken, sport, fritid og friluftsliv. Under det samme tag samler Roswi nogle af verdens førende mærker. Produkter, der både er flotte og perfekte i deres funktion. Alt er omhyggeligt udvalgt og testet af virksomheden.

Blandt de kendte mærker finder man SCARPA, Darn Tough, Maglite, Biolite, Cabeau og andre. Mere information om mærker repræsenteret af Roswi AB findes på www.roswi.dk.

Kvalitetsprodukter for køkken, sport, fritid og friluftsliv

Blandt de kendte mærker finder man SCARPA, Darn Tough, Maglite, Patagonia, Biolite, Cabeau og andre. Mere information om mærker repræsenteret af Roswi AB findes på www.roswi.dk.