En ISPO Award Winner, som virkelig slår gnister

En ISPO Award Winner, som virkelig slår gnister

Er du lige kommet hjem fra ISPO i München? Så har du måske du haft den fornøjelse at besøge Kupilkas stand og har set tændstålet Firesteel 8, som vandt en pris i kategorien outdoor, tools & equipment. Motiveringen for at Firesteel 8 vandt ISPO Award-prisen var: Produktet er produceret på en bæredygtig måde, er nemt at tænde ild med takket være at det skaber gnister, som er op til 3.000 grader varme, og man kan også bruge Firesteel 8 med handsker på.

Firesteel 8 er mere end bare et almindeligt tændstål

Da Kupilka skulle udvikle dette nye tændstål, tænkte de virkelig på alt. Det skulle være et tændstål, som kunne skabe op til 3.000 grader varme gnister, skulle kunne fungere glimrende selvom det bliver vådt, være nemt at bruge også med handsker på og skulle fremstilles på en bæredygtig måde af bæredygtige materialer. Sådan blev Firesteel 8 til, og dets succes var et faktum.

Design og materialer

Selve designet er et partnerskap mellem Kupilka og en af de førende virksomheder indenfor uddannelse af bush craft samt overlevelseskundskab, Karu Survival. Materialevalgene er naturligvis velgennemtænkte og smarte. Hvad siger I til at metalstykket - den såkaldte "striker" - faktisk er et restprodukt fra metalindustrien? Helt genialt. Håndtaget består af halvt træfiber, halvt plast og lædersnoren, som er fremstillet af renlæder er selvfølgelig etisk produceret.

Kupilka Firesteel 8 kommer snart til at findes i velassorterede outdoor-butikker, og den anbefalede salgspris er 140 DKK.

Vil du vide mere om Firesteel 8? Klik her for flere oplysninger

For mere information, kontakt:

Tel: + 46 8 505 665 22
E-mail: michael.carlander@roswi.se

Cecilia Theisinger, Presseansvarlig
E-mail: cecilia.theisinger@roswi.se

Roswi er grossist og importør af kvalitetsprodukter inden for køkken, sport, fritid og friluftsliv. Under det samme tag samler Roswi nogle af verdens førende mærker. Produkter, der både er flotte og perfekte i deres funktion. Alt er omhyggeligt udvalgt og testet af virksomheden.

Blandt de kendte mærker finder man SCARPA, Darn Tough, Maglite, Patagonia, Biolite, ENO, Cabeau og andre. Mere information om mærker repræsenteret af Roswi AB findes på www.roswi.dk.

Kvalitetsprodukter for køkken, sport, fritid og friluftsliv

Blandt de kendte mærker finder man SCARPA, Darn Tough, Maglite, Patagonia, Biolite, Cabeau og andre. Mere information om mærker repræsenteret af Roswi AB findes på www.roswi.dk.