Jonas Ottosson

Jonas Ottosson – ny bestyrelsesformand for Roswi

Roswi AB, distributør inden for sport, friluftsliv og køkken, har udnævnt Jonas Ottosson til ny bestyrelsesformand. Jonas bidrager med mere 40 års erfaring fra detailhandlen, både operativt og på bestyrelsesniveau. Han efterfølger Karl-Gustav Idh, som forlader posten efter 10 år som bestyrelsesformand.

Jonas Ottosson har lang erfaring indenfor detailhandel og varemærkeudvikling med fokus på lønsomhed. Han kommer senest fra Venue Retail Group, hvor han var administrerende direktør og inden da fra Odlo Sports Group i Schweiz, hvor han havde en tilsvarende rolle. Forinden var han i mere end 20 år aktiv hos Peak Performance, heraf tolv år som administrerende direktør.

Foruden rollen som formand for Roswi sidder Jonas blandt andet i bestyrelsen for Hultafors Group og Frank Dandy. Han har også tidligere erfaring fra bestyrelserne i Venue Retail Group, NKFF, Henri Lloyd, Triwa, Didrikson, Peak Performance og Tiger of Sweden.

”Der er et stort potentiale for at tage det næste skridt i virksomhedens gode udvikling og være en førende nordisk aktør inden for segmentet Sport/Friluftsliv og Køkken. Dette gennem en udmærket varemærkeportefølje, attraktive produkter, højt serviceniveau og en tæt relation til sine kunder”, siger Jonas Ottosson.

Roswi har en stærk varemærkeprofil og lang erfaring inden for salg, marked, indkøb og logistik. 2020 har været et succesrigt år for Roswi, som satser på en fortsat vækst på det nordiske marked. Roswi har oplevet en stor øget interesse for begge virksomhedens varemærkesegmenter – friluftsliv og madlavning.

”Vi er meget tilfredse med valget af Jonas og sætter stor pris på hans erfaringer inden for international varemærke- og virksomhedsopbygning samt gode markedskendskab. Sammen med Jonas ser vi frem til at hæve Roswi til næste niveau.

Vi skal også huske at takke Karl-Gustav Idh for et godt samarbejde og engagement i hans 10 år som bestyrelsesformand. Han har i denne tid bidraget til en betydelig udvikling af virksomheden”, siger administrerende direktør Christopher Carlander.

Bestyrelsen består, foruden Jonas, af Karin Eriksson, koncernchef Mestergruppen, Axel Carlander, ejer Roswi, Christopher Carlander, ejer/administrerende direktør Roswi og Michael Carlander, ejer/salgschef Roswi.

Roswi er grossist og importør af kvalitetsprodukter inden for køkken, sport, fritid og friluftsliv. Under det samme tag samler Roswi nogle af verdens førende mærker. Produkter, der både er flotte og perfekte i deres funktion. Alt er omhyggeligt udvalgt og testet af virksomheden.

Blandt de kendte mærker finder man SCARPA, Darn Tough, Maglite, Big Agnes, ENO, Biolite, Cabeau og andre. Mere information om mærker repræsenteret af Roswi AB findes på www.roswi.dk.

Kvalitetsprodukter for køkken, sport, fritid og friluftsliv

Blandt de kendte mærker finder man SCARPA, Darn Tough, Maglite, Patagonia, Biolite, Cabeau og andre. Mere information om mærker repræsenteret af Roswi AB findes på www.roswi.dk.