Pressemeddelelse -

​Nyt samarbejde: Roswi satser på Big Agnes telte, sovesystemer og campingudstyr i høj kvalitet

Til ISPO-messen i München blev det officielt, at vi hos Roswi skal tage os af distributionen i Sverige, Danmark og Finland for det amerikanske varemærke Big Agnes. Big Agnes er blevet kendt verden over bl.a. på grund af sine smarte sovesystemer, letvægtstelte og campingstole.

Innovative outdoor-produkter opfylder høje krav

Begge parter er meget spændte på det nye samarbejde. De er sikre på, at dette er et "perfect match", som vil betyde mange fordele både for forhandlere og slutkunder. Michael Carlander, Business Unit manager Distribution Brands hos Roswi siger:

"Vi har længe været på udkig efter en leverandør som Big Agnes. Vi havde identificeret et hul i vores sortiment på sports- og outdoor-siden, og vi havde brug for en egnet partner til at udfylde hullet. Som altid når vi vælger nye leverandører er vi meget nøjeregnende med, om leverandøren opfylder vores høje krav i forhold til funktionalitet, æstetik, holdbarhed og servicegrad, så vi kan leve op til kundernes behov på bedste vis. Big Agnes formåede både at opfylde alle vores krav og desuden imponere os med sit brede udvalg af produkter fra de meget robuste til rene letvægtsprodukter," afslutter Michael.

Mark Flanagan, Sales Director hos Big Agnes tilføjer:

"For Big Agnes var det vigtigt at sikre en distributør med nordisk fokus, som virkelig forstår vores kvalitetsprodukter, forstår markedet og naturligvis slutkunden. Roswi har et rigtigt godt potentiale til at vokse med os i norden, og vi ser frem til et givende samarbejde," siger Mark.

Visionen lever i Steamboat Springs, Colorado

I næsten 20 år har Big Agnes udviklet og fremstillet deres førsteklasses produkter i Colorado, USA. Det hele startede med det innovative sovesystem, som havde til formål at sikre, at soveposen ikke gled ned fra luftmadrassen. Dermed kunne brugeren bevare en behagelig sovestilling og være sikret en god nats søvn. Det var startskuddet til Big Agnes' rejse med at opbygge sit brede sortiment til friluftsentusiaster og letvægtsfantaster i hele verden. Big Agnes har eksempelvis designet en kollektion, som udelukkende består af letvægtstelte, hvor det letteste blot vejer ca. 170 gram!

Big Agnes opskrift på fremgang bygger på medarbejdere med en god "life/work balance", som lever en aktiv livsstil, hvor de kontinuerligt er med til at teste produkterne i felten i og omkring smukke Steamboat Springs.

Er du blevet nysgerrig, og vil du vide mere om vores  Big Agnes-sortiment? Kontakt os via nedenstående oplysninger:

Michael Carlander, Produktchef Roswi
Tlf.: +46 (0)8-505 665 29
E-mail: michael.carlander@roswi.se

Cecilia Theisinger, Pressansvarlig
Roswi
Tlf.: +46 (0)8-505 665 27
E-mail: cecilia.theisinger@roswi.se

• staycation
  • outdoor
  • big agnes

Roswi er grossist og importør af kvalitetsprodukter inden for køkken, sport, fritid og friluftsliv. Under det samme tag samler Roswi nogle af verdens førende mærker. Produkter, der både er flotte og perfekte i deres funktion. Alt er omhyggeligt udvalgt og testet af virksomheden.

Blandt de kendte mærker finder man SCARPA, Darn Tough, Maglite, Patagonia, Biolite, Cabeau og andre. Mere information om mærker repræsenteret af Roswi AB findes på www.roswi.dk.