25-års jubilar har ejendomsavance som sit speciale

Den 6. januar runder økonomirådgiver Claus Harrestrup fra SAGRO sit 25-års jubilæum.

Ekspert, fleksjobber og 25-års jubilar. Ordene passer på Claus Harrestrup, der nu i 25 år har rådgivet SAGROs kunder fra regnskabsafdelingen i Holstebro.

Den 56-årige økonomirådgiver er oprindeligt uddannet landmand, der tilbage i 80’erne passede køer. En øjensygdom gjorde det dog svært for ham at fortsætte i erhvervet, og han valgte derfor at tage teknikeruddannelsen (i dag kaldet teknologuddannelsen).

Som færdiguddannet i sommeren ’93 fik han job ved Nykredit, netop som en meget stor konverteringsbølge skyllede over landet. Efter et halvt års tid blev han tilbudt job ved Mælkeudvalget i Aarhus, og efter halvandet år her fik han en vikarstilling i det daværende Familiebruget. I januar 1997 blev han ansat hos R.A.R. Regnskabscenter (Ringkøbing Amts Regnskabskreds) i Holstebro. De fusionerede i 2004 til Heden & Fjorden og igen i 2016 til SAGRO.

- Jeg er så privilegeret at være omgivet af nogle fantastiske kolleger. Derudover har jeg nogle arbejdsopgaver, som passer mig godt, konstaterer Claus Harrestrup.

Til at starte med beskæftigede han sig med almindelig skatterådgivning, men siden 2005 har han opbygget stor viden om beregning af - og rådgivning om - ejendomsavance.

- Jeg var i lang tid den eneste i huset med ekspertviden om dette område, men nu er vi et par stykker i afdelingen, der beskæftiger os med det, fortæller økonomirådgiveren.

I familie med kollega og med-jubilar
Privat bor Claus Harrestrup i Holstebro med hustruen Susanne.

Susanne er søster til Karin, der er gift med Claus’ nære kollega økonomirådgiver Gert Mikkelsen.

De to kolleger, som altså også er i familie med hinanden, begyndte i firmaet på nøjagtigt samme tid og kan derfor også fejre 25-års jubilæum sammen, hvilket sker internt i huset.

Foto: 25-års jubilar hos SAGRO, Claus Harrestrup, har siden 2005 opbygget stor viden om ejendomsavance.

• Erhverv

• regnskab