den nye CST 120ALU

Pressemeddelelse -

Ny elektrisk skærebord- og blokstenssav forener robust design med let konstruktion

Elektriske maskiner bliver mere og mere populære, både blandt professionelle og slutbrugere, da elektriske maskiner tilbyder betydende miljø-, sundheds-, og sikkerhedsfordele i sammenhold med benzindreven udstyr og giver endda langsigtede omkostningsbesparelser. Ud over de indlysende sundheds- og miljøfordele med at anvende en elektrisk maskine, findes der store tids- og omkostnings-besparelser ved at anvende dem. Der kræves ikke brændstof for at bruge maskinen eller service for at vedligeholde motoren, hvilket sparer både tid og tid og penge, over en længere periode.

Skærebordet er med sammenfoldelige støtteben og transporthjul, hvilket gør den enkel at transportere. Eftersom ALU-maskinerne er producerede med en høj andel aluminium, er disse modeller de letteste skæreborde og blokstenssave i Norton Clipper´s sortiment.

CST120 ALU har en max skærelængde på 1,2m og en bredde på 660mm for at kunne skære store klinker og blokke. Bredden kan yderligere øges til 960mm ved hjælp af en medfølgende sideforlængelse på 300 mm.

Skærebordet har en gummibelægning, som forhindrer materialet i at glide, hvilket øger sikkerheden og hjælper operatøren til at skære hurtigt og præcist. CST120 ALU har også kraftige krombelagte styreskinner, som anvendes for at gøre skæringen så lige og sikker som muligt. Skærebordet har et juster- og vippebart skærehoved, som giver en skæredybde på 110mm og muliggør skæring fra 90 til 45 graders vinkel.

Maskinens mål er 1630x660x880 og vægten op til 90 kg.

Maskinen vil blive præsenteret på Byggeri’20 messen i Fredericia 10-13 marts på stand 5209.

For yderligere information se www.nortonabrasives.com/dk-dk

Emner

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.