Nyt sortiment diamant- og CBN-slibeskiver fra Norton

Nyt sortiment diamant- og CBN-slibeskiver fra Norton

Norton lancerer et nyt og udvidet sortiment af Diamant- og CBN slibeskiver til præcisionsslibning.

I det nye sortiment indgår slibeskiver beregnet for slibning af skærende værktøjer som f.eks. bor og fræseværktøjer. Sortimentet omfatter Diamant- og CBN slibeskiver til sporslibning, ud spidsning, slibning af skærevinkler samt omslibning. I skiverne anvendes Norton´s specialudviklede bakkelit bindemiddel B99 som er yderst friskærende og samtidig har god profilholdbarhed. Dette gør, ifølge producenten, B99 skiverne meget velegnede til anvendelse i CNC maskiner. I sortimentet indgår endvidere Aztec IV slibeskiver som er specielt beregnede for tørslibning med høj materiale afvirkning.

Blandt nyhederne kan også nævnes et nyt program til slibning af savklinger med slibeskiver specielt beregnede for bryst-, ryg- og sideslibning, samt specialskiver til klinger med meget fin fortanding. Desuden indgår slibeskiver for initial profilering og omslibning af savklinger i HSS stål. Skiverne findes i flere forskellige former og sammensætninger tilpasset de fleste slibemaskiner på markedet.

Det nye sortiment omfatter også Diamant- og CBN slibeskiver til rund-, plan- og indvendig slibning. Endvidere indgår Diamant skæreskiver til skæring af hårde og kortspånende materialer som glas, keramik og hårdmetal, samt CBN skæreskiver til skæring af HSS stål, hærdet stål samt magnetiske materialer. I Nortons sortiment af Diamant og CBN produkter indgår også afretterværktøj, diamantpasta og diamantfile.

For yderligere information se www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.