Stor skole får nye lofter 20 % hurtigere

Monteringen af nye lofter i hele den gamle hovedbygning på Kirkebjerg skole i Vanløse gik stærkt og ubesværet takket være det nye Gyptone Kant D2 system, der er op til 20 procent hurtigere end andre loftsystemer.

Det var en stor opgave, entreprenøren og montørerne stod foran, da de skulle renovere den næsten 75 år gamle hovedbygning på Kirkebjerg skole i Vanløse ved København. Loftet i gangarealer og klasseværelser skulle udskiftes med nye akustikplader, der kunne fastholde stedets arkitektoniske værdier og samtidig skabe et behageligt lydmiljø.

For at sikre at arbejdet gik smertefrit og hurtigt faldt valget af lofter på det nye Gyptone Kant D2 system, der består af et nedsænket, skjult skinnesystem og perforerede gipsplader. Dette system er op til 20 procent hurtigere at montere end andre loftsystemer.

Løsningen levede fuldt op til alle forventninger hos entreprenøren Hugo Svaneeng A/S og de medarbejdere, som stod for monteringen af lofterne. De erfarne montører var begejstrede for, hvor nemt arbejdet gik.

Nem at samle skinner og plader
”Jeg har monteret lofter i mange år. Det er hurtigt at arbejde med det nye Gyptone Kant D2 system sammenlignet med andre tilsvarende systemer,” fortæller montør John Olander og forklarer, at det skyldes Gyptone-systemets enkelhed.

”For eksempel er der færre stropper end i andre systemer, og derfor skal der bores færre huller i etageadskillelsen. Tal på systemets skinner og en simpel kviklås gør det nemt at samle tvær- og bæreskinner. Desuden har pladerne ingen metalprofil, så du får ikke brug for en vinkelsliber for at tilpasse pladerne, men kan blot skære dem med en kniv. Alligevel er pladerne virkelig nemme at lægge direkte op på skinnerne, og det færdige loft er meget stabilt.”

John Olander peger også på, at oprydningen efter endt arbejde bliver nemmere, når der ikke er metalprofiler på pladerne.

”Du slipper for at putte gips i én affaldspose og stålrester fra profiler i en anden, for der er ikke noget stål.”

Sikrer en god økonomi
Den enkle montering gør også Gyptone Kant D2 system attraktivt for entreprenørens forretning, og Claus Andreasen, tømrer i Hugo Svaneeng A/S, vil uden tøven anbefale løsningen.

”Gyptone Kant D2 er tidsbesparende. Det er 20 % hurtigere at montere lofterne, og derfor er der en god økonomi i at vælge dette system, som vi helt sikkert vil foretrække til lignende projekter i fremtiden.”

Også skolens medarbejdere er begejstrede for det nye loft – og ikke kun fordi det er smukt at se på og godt for ørerne. For pedeller og teknikere er det nu problemløst at komme ind til installationer oven på akustikloftet. Man løfter blot en plade af uden brug af værktøj og lægger den på plads igen bagefter. Fra montering og frem til dagligt brug er Gyptone Kant D2 det nemmeste og hurtigste loftsystem på markedet.

• akustik
  • akustikloft
  • akustiklofter
  • bæredygtigt byggeri
  • letbyggeri
  • gyptone akustiklofter
  • bæredygtigt letbyggeri
  • gyproc

Gyproc er en del af Saint-Gobain koncernen, som er global markedsleder indenfor gipssystemer til letbyggeri, samt en række andre byggematerialer.

Gyproc udvikler, producerer og samarbejder med kunder om at skabe innovative og bæredygtige løsninger, der imødekommer de miljø- og energimæssige udfordringer, vi står over for – nu og i fremtiden.

Marie Jensen

Pressekontakt Marketingkoordinator Weber +45 4212 7757