Pressemeddelelse -

Den nye One UI 6.1 får millioner af europæiske brugere til at bruge Galaxy AI på flere Samsung Galaxy-enheder

Samsung Electronics annoncerede i februar, at Galaxy AI-funktioner[1], der oprindeligt blev lanceret på flagskibsprodukterne S24, ville blive tilgængelige på flere Samsung Galaxy-enheder gennem en ny One UI 6.1-opdatering, der er udviklet til at fremme demokratiseringen af mobil AI. Opdateringen blev gjort tilgængelig på tværs af Galaxy S23-serien, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 og Tab S9-serien, og den officielle udrulning begyndte i marts.

Siden udrulningen har Samsung set 8,8 millioner brugere downloade og aktivt bruge disse Galaxy AI-funktioner. Brugstallene vokser hver dag, og inden udgangen af 2024 er det Samsungs mål at have over 100 millioner brugere, der oplever Galaxy AI-funktionerne i hele verden.

Med endnu flere Samsung Galaxy-brugere, der nu kan drage fordel af de kommunikationsfremmende Galaxy AI-funktioner, finder brugerne allerede deres favoritter, når det gælder det nye sæt af tilgængelige funktioner. De mest brugte AI-funktioner siden lanceringen omfatter Galaxy AI-funktioner som Live Translate, Chat Assistsammen med Circle to Search with Google[2].

Næsten 78 % af Galaxy Z Fold5, 80 % af S23 Ultra og omkring 75 % af Tab S9 Ultra-brugere i Norden har downloadet One UI 6.1-opdateringen, hvilket gør den til en af Samsungs mest populære softwareopdateringer nogensinde.

Med succes for den første udrulning af One UI 6.1 i april annoncerer Samsung den anden udrulningsfase, der bringer Galaxy AI til endnu flere Samsung Galaxy-smartphones og -tablets. Dækningen udvides til Galaxy S22-serien, Galaxy Z Fold4 og Galaxy Z Flip4 foldbare telefoner og Galaxy Tab S8-seriens tablets, der starter i maj.

For mere information om Galaxy AI, besøg venligst: Samsung Newsroom, Samsungmobilepress.com og Samsung.com.

[1] Samsung Account-login kan være påkrævet for at bruge visse Samsung AI-funktioner. Galaxy AI-funktioner leveres uden omkostninger i det mindste indtil udgangen af 2025 for understøttede Samsung Galaxy-enheder.

[2] Circle to Search with Google er en Google-funktion, der tilbydes sammen med Galaxy AI-funktioner.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative idéer og teknologier. Virksomheden er med til at redefinere vores opfattelse af tv-apparater, smartphones, bærbare enheder, tablets, digitale apparater, netværkssystemer og hukommelse, system-LSI-, støberi- og LED-løsninger. De seneste nyheder kan findes i Samsungs nyhedsrum på http://news.samsung.com

RelationsPeople

Pressekontakt For billeder og produktudlån