Gå til indhold
Samsung deler visionen om at skabe harmoni over forbundne oplevelser på CES 2023

Pressemeddelelse -

Samsung fortæller om sin strategi og sit engagement til at indfri løftet om den forbundne oplevelse og bidrage til en mere bæredygtig fremtid

København, Danmark – d. 4. januar 2023 – Samsung Electronics Co., Ltd. fortæller i dag om sin vision om en mere harmonisk forbundet verden gennem banebrydende teknologier, der kan forbedre brugernes liv ved at give dem smartere og mere intuitive oplevelser. På pressekonferencen på CES 2023 vil Samsung sammen med essentielle partnere skitsere planer om at skabe en bedre forbundet verden.

Jong-Hee (JH) Han, næstformand, præsident og leder af DX-divisionen (Device eXperience) hos Samsung Electronics, åbner pressekonferencen med fokus på virksomhedens mål om at skabe harmoni i vores opkoblede verden, så enheder og innovation kan give bedre, og mere personlige og intuitive oplevelser. For at gøre dette fokuserer Samsung på problemfri sammenkobling af enheder og design af produkter, der gør hverdagens brug af teknologi mere bæredygtig.

Samsung inddrager miljøpåvirkningsaspekter på alle niveauer

Samsung fremhæver, hvordan virksomheden fortsat arbejder på at finde nye løsninger der kan reducere sin miljøpåvirkning gennem en kombination af innovativt produktdesign og strategiske partnerskaber. Som følge heraf vil hele Samsungs virksomhed i 2050 matche sit el-behov med vedvarende energi og opnå netto-nul CO2-emissioner. På kortere sigt vil DX-divisionen gå over til 100 % vedvarende energi inden 2027 og opnå netto-nul CO2-emissioner inden 2030.

Et af fokusområderne for at fremme Samsungs bæredygtighedsmål er Everyday Sustainability, hvor bæredygtighedsfunktioner indbygges i virksomhedens mest populære produkter og tjenester. Dette omfatter produktion af mere bæredygtige produkter gennem innovativt design med hensyn til materialer og energieffektivitet.

Samsung beskriver, at mange af deres tv-apparater og smartphones anvender genbrugsmaterialer, herunder genbrugsplast fra kasserede fiskenet. Samtidig hjælper Samsungs tilsluttede tjenester, såsom SmartThings Energy og AI Energy Mode, også forbrugerne med at spare energi og få mulighed for at reducere omkostningerne.

Andre initiativer, der blev fremhævet på pressekonferencen, omfatter samarbejdet med Patagonia, hvor virksomhederne i fællesskab har udviklet en ny vasketeknologi kaldet Less Microfiber Cycle[1], som nu er integreret i Samsungs vaskemaskiner og kan reducere mikroplastemissionerne med 54 %[2] i løbet af en vaskecyklus. Samsung fortæller også, at selskabet er gået sammen med Carbon Trust og andre teknologiske ledere om at udvikle branchens første specifikation til måling, regnskabsmæssig registrering og reduktion af CO2-emissioner i forbindelse med tilsluttede enheder, når de bruges af kunderne.

Et forbundet hjem og et liv bygget på bekvemmelighed

På CES-pressemødet fortæller Samsung om sine planer om at tilbyde den komplette forbundne oplevelse i dag – og i fremtiden. En vigtig del af dette er øget interoperabilitet, dvs. at forbrugerne kan tilslutte flere af deres enheder, uanset om de tilhører Samsung eller et partnermærke. Branchen bevæger sig mod et nyt niveau af interoperabilitet gennem Matter-standarden for smarte hjem, og Samsung markerer sit engagement i denne partnerskabsfilosofi.

Samsung annoncerer nu den seneste innovation til det smarte hjem med SmartThings Station – deres første produkt med Matter-understøttelse indbygget fra starten. Det er en praktisk, ny måde at starte SmartThings-oplevelser i hjemmet på, som gør det nemmere at interagere med tilsluttede enheder. SmartThings Station gør Samsungs trådløse oplader til en smart home-hub, der problemfrit kan ændre tilstanden i dit hjem med et enkelt tryk på en knap[3].

Med flere tilsluttede enheder end nogensinde før taler Samsung også om, hvordan innovationer inden for sikkerhed og privatlivets fred vil være afgørende for det fremtidige økosystem af tilsluttede enheder. Virksomheden tager sikkerhedsoplevelsen af enheder til det næste niveau med sin kommende løsning Samsung Knox Matrix, som gør det nemmere og mere sikkert at synkronisere oplysninger mellem enheder. Samtidig er følsomme oplysninger beskyttet via gensidig overvågning i flere lag, der er muliggjort af privat blockchain-teknologi.

Under emnet ’forbundne oplevelser’ afslører Samsung også nye partnerskaber, f.eks. et udvidet samarbejde med Philips Hue, som vil give den første løsning til at synkronisere belysning og indhold fra Samsung-TV'er uden yderligere hardware. Og for køretøjer afsløres der planer sammen med Harmans om at bringe et nyt niveau af intelligens, personalisering og bekvemmelighed til oplevelsen i bilen (ICX).

Årets monitornyheder

Under 2023 præsenterer Samsung nye tilføjelser til sin portefølje af solide skærme: Odyssey Neo G9, Odyssey OLED G9, ViewFinity S9 og Smart Monitor M8. Læs mere om disse nyheder her.

En vision for fremtiden

Samsung præsenterer også næste generation af innovationer og teknologier med den nyeste kunstige intelligens. Oplevelser der er muliggjort af rumlig AI – som i JetBot AI+ – danner grundlaget for bedre oplevelser i hjemmet, der er specifikke for hjemmets dimensioner og omgivelser.

Samsung præsenterer Relumino Mode, som vil være tilgængelig for næste års versioner af Samsung Neo QLED 8K- og 4K-TV'er, der gør det muligt for personer med synshandicap at se indhold. Relumino Modeforbedrer konturer, kontrast og farver for at gøre indholdet klarere og nemmere at nyde[4].

Ovenstående tekst er et sammendrag fra Samsungs pressekonference "Bringing Calm To A Connected Word" på CES 2023 i Las Vegas.

Tilgængeligheden af modeller og funktioner til det nordiske marked og andre regioner kan variere. Du kan læse hele den officielle pressemeddelelse og andre nyheder fra CES på Samsungs globale presseområde: http://news.samsung.com

[1] Allerede tilgængelig for Samsung-vaskemaskiner i Europa og flere markeder følger i 2023.

[2] Testet med 2 kg belastning af hættetrøjer (100 % polyester). Syntetisk cyklus på Samsungs konventionelle model af den europæiske vaskemaskine WW4000T sammenlignes med den mindre mikrofibercyklus på modellen WW7000B. Resultaterne kan variere afhængigt af tøj og miljø. Testet af Ocean Wise Plastics Lab.

[3] Tilgængelig med SmartThings-appen på Android- eller iOS-enheder. Wi-Fi-forbindelse er påkrævet.

[4] Relumino Mode er rettet mod dem, der lider af alvorlig synsnedsættelse (Kilde: WHO, World report on vision, 2019) og symptomer på sløret syn. Nogle funktioner kan blive understøttet på et andet tidspunkt, og der er muligvis ikke adgang til service på tidspunktet for køb af dette produkt. Relumino-tilstand gælder for tv-modellerne QN80C, QN90C, QN800C og QN900C og fungerer kun på kilder, der leveres via DTV og HDMI. Tilstanden fungerer ikke på andre kilder, f.eks. OTT osv.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative idéer og teknologier. Virksomheden er med til at redefinere vores opfattelse af tv-apparater, smartphones, bærbare enheder, tablets, digitale apparater, netværkssystemer og hukommelse, system-LSI-, støberi- og LED-løsninger. De seneste nyheder kan findes i Samsungs nyhedsrum på http://news.samsung.com

RelationsPeople

Pressekontakt For billeder og produktudlån