Gå til indhold
Samsung Electronics afslører verdens første Dual UHD-gamingskærm: Odyssey Neo G9 57"

Pressemeddelelse -

Sammen med den første Dual UHD-gamingskærm lancerer Samsung også den opgraderede Odyssey Ark-monitor.

Samsung Electronics Co., Ltd. introducerer fremtiden for gamingskærme med de seneste tilføjelser til Odyssey-skærmserien: Odyssey Neo G9 57" (modelnavn: G95NC) og Odyssey Ark 55" (modelnavn: G97NC). Gaming-skærmene vil blive præsenteret på Gamescom 2023 - verdens største messe for computer- og videospilsmesse, som afholdes fra den 23.-27. august i Köln, Tyskland.

Odyssey Neo G9 57” kan nu forudbestilles globalt og i Danmark til en vejledende udsalgspris på 18 999 DKK, og den opdaterede version af Odyssey Ark 55” kan købes til oktober til en vejledende udsalgspris på 20 499 DKK.

"Spilverdenen er i konstant udvikling. Den nyeste skærmteknologi er afgørende for, at gamere kan præstere deres bedste. Samsung stræber efter at være førende inden for gamingskærme, og med vores nyeste Odyssey-skærme øger vi niveauet af fordybelse og skaber nye oplevelser for gamere hele verden over," siger Hoon Chung, Executive Vice President for Visual Display Business hos Samsung Electronics. "Gamescom er et sted, hvor fremtiden for gaming diskuteres, og vi kan ikke forestille os et bedre sted at fremvise fremtidens skærme."

Odyssey Neo G9 57" tilbyder gamere fordybelse på næste niveau

Odyssey Neo G9 57" (G95NC-model) er designet til at levere banebrydende visuelle oplevelser til gamere, der ønsker at forbedre deres præstationer og skærpe deres konkurrencefordele. Med verdens første DUHD-skærm (Dual Ultra-High-Definition) og en række højhastigheds-forbindelsesmuligheder har Odyssey Neo G9 57" allerede vundet en Best of Innovation Award på CES 2023.

1000R-kurvaturen i 57" 32:9-skærmen er lige så bred som to 32" UHD-skærme og omslutter brugerne med knivskarpe billeder og et bredt synsfelt, så de kan fordybe sig i deres spil som aldrig før.

Quantum Matrix Technology driver Samsungs Quantum Mini LED-belysning i skærmen, hvilket giver mindre og mere diskrete dimming zones. Resultatet giver en mere tydelig forskel mellem lyse og mørke områder på skærmen med skarp kontrast og mindre lysgenerering.

Odyssey Neo G9 57" får mest muligt ud af sin Quantum Mini LED-belysning ved at kombinere den med VESA Display HDR™1000. Med en maksimal lysstyrke på 1.000 nit fremstår HDR-indhold levende og livagtigt med nøjagtig farve- og kontrastgengivelse samt forbedret farveudtryk og dybde.

Spilydelsen matcher niveauet af visuel kvalitet for at hjælpe gamere med at nå deres fulde potentiale. 240 Hz opdateringshastighed og ned til 1 ms fra grey-to-grey (GTG)* responstid giver giver mindre sløring og minimeret forsinkelse i billedet, hvilket giver spillerne mulighed for at reagere øjeblikkeligt og øge chancen for at vinde, mens de nyder en jævn spiloplevelse og spændende gameplay.

Desuden synkroniserer AMD FreeSync™ Premium Pro skærmen for et stabilt, klarere billede uden forsinkelser.

Odyssey Neo G9 57" har VESA-certificeret DisplayPort (DP) 2.1-tilslutning, som muliggør problemfri gaming, effektiv videoafspilning og Neo G9's DUHD-opløsning på op til 240 Hz**. Ud over DP2.1 har Odyssey Neo G9 57" også HDMI 2.1 og en USB-hub, så gamere kan tilslutte alle deres enheder.

"Ved at bringe DisplayPort 2.1-tilslutning til en gamingskærm åbner Samsung nye døre for gamere," siger Scott Herkelman, Senior Vice President og General Manager, Graphics Business Unit hos AMD. "Mere båndbredde, højere hastigheder og hurtigere opdateringshastigheder giver nye niveauer af ydeevne og visuel troværdighed til spil, og sammen vil de nye Samsung-skærme og Radeon RX 7000 Series-grafikkort levere levende og fordybende spiloplevelser.”

Med Odyssey Neo G9 57" kan gamere nøjes med at have én skærm i stedet for flere, hvilket reducerer rod på skrivebordet og skaber en praktisk opsætning til multitasking på en enkelt skærm. Picture-in-Picture- og Picture-by-Picture-tilstande giver flere input på én gang, og skærmen bruger Auto Source Switch+ til øjeblikkeligt at oprette forbindelse til nye enheder. Dertil kommer skærmen med en ergonomisk fod, Core Lighting+ og CoreSync.

I august og september 2023 fejrer Samsung Odyssey Twitch-kanalen også lanceringen af Odyssey Neo G9 57" med en særlig begivenhed ved navn Odyssey Evolves. Under eventet vil nogle af de største streamere spille på Odyssey Neo G9 57", mens de udlodder præmier til kanalens følgere - herunder et gaming-setup til 10.000 dollars med Odyssey Neo G9 57".

Udforsk nye grænser med den opgraderede Odyssey Ark 55”

Odyssey Ark, verdens første 55”1000R buede gamingskærm, har fået en opdatering. Samsung bygger videre på succesen med den originale Odyssey Ark og har udviklet den nye Ark med feedback fra gamere. Ud over den fantastiske billedkvalitet, formfaktor og gaming-performance, vil nye funktioner, tilslutningsmuligheder og performance tilfredsstille gamere, der er på udkig efter den ultimative underholdning.

Med en opdateringshastighed på 165 Hz og en responstid på ned til 1 ms (GTG)*** får spillerne fordele, der kan bringe dem tættere på sejren, mens Cockpit-tilstanden skaber helt nye perspektiver til at udforske i en lodret retning.

Odyssey Ark (modelnavn: G97NC) har desuden fået tilføjet den nye Samsung Multi View, som giver brugerne mulighed for at se op til fire kilder på skærmen samtidig****. Dette forbedrer split-screen-funktionalitet betydeligt og giver gamere mulighed for fuld kontrol på en enkelt skærm, selv når de bruger eksterne enheder. En multi-input-skærm skaber et funktionelt og struktureret skrivebord, så gamere kan fokusere på spillet. I den nye Multi View kan brugerne se input fra tre HDMI-porte og DP1.4-forbindelsen samtidigt. Denne nye DP-indgang kan også understøtte 4K UHD-streams for underholdning i høj kvalitet.

Odyssey Ark er en enkelt kilde til alle computerbehov. Den tilføjede KVM-switch-funktion***** gør Odyssey Ark til en kommandostation, der skaber en jævn multitasking-oplevelse på tværs af flere enheder. Brugere kan styre alle enheder, der er tilsluttet skærmen, med en enkelt mus og et enkelt tastatur.

Besøg Samsung på GamesCom i hal 9 for selv at se disse globalt tilgængelige skærme. Hvis du vil vide mere om Samsungs skærme og displayprodukter, kan du besøge: https://www.samsung.com.

* Den faktiske svartid kan variere afhængigt af indhold og skærmindstillinger.

** Dual UHD 240Hz understøttes kun af grafikkort, der understøtter Display Port 2.1 (UHBR 13.5) eller HDMI 2.1 (FRL 6). Understøttelse og faktisk opdateringshastighed kan variere fra grafikkort til grafikkort.

*** Den faktiske responstid kan variere afhængigt af indholdet og skærmindstillingerne.

**** I Cockpit Mode kan Multi View vise op til 3 skærme på ét display

***** Hver computer skal tilsluttes via USB Upstream-kabel, som sælges separat. Kræver Easy Setting Box-programmet på hver pc.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative idéer og teknologier. Virksomheden er med til at redefinere vores opfattelse af tv-apparater, smartphones, bærbare enheder, tablets, digitale apparater, netværkssystemer og hukommelse, system-LSI-, støberi- og LED-løsninger. De seneste nyheder kan findes i Samsungs nyhedsrum på http://news.samsung.com

RelationsPeople

Pressekontakt For billeder og produktudlån