Nyhed -

The Digital Edge: Hvordan tackler Ørsteds CIO Michael Biermann de massive forandringer som produktionen og anvendelsen af elektricitet og energi står overfor?

Podcast: Få opfindelser har som elektriciteten forandret menneskehedens vilkår: Elektriciteten bragte lys hvor der var før var mørke – og den stillede ufattelige kræfter til rådighed hvor vi før var afhængige af muskler, vand eller damp.

Men den traditionelle produktion og anvendelsen af elektricitet har ikke bare forandre menneskets vilkår – den har også forandret verdens klima. Derfor står vi lige over for et kæmpe paradigmeskifte. Et paradigmeskifte hvor produktionen og anvendelsen af elektricitet og energi er under forandring.

Midt i det skifte sidder CIO Michael Biermann hos den store energikoncern Ørsted, hvor omsætningen i 2018 var tæt på svimlende 77 milliarder kroner. En koncern der arbejder med offshore vindenergi, bioenergi og levering af elektricitet til slutbrugere.

Michaels Biermanns og Ørsteds svar på klimaforandringerne er mere digitalisering, mere IoT og endnu smartere anvendelse af teknologi.

Så lyt med når CIO Michael Biermann fra Ørsted deler sin digitale udfordring. Det handler om energi, men det handler især om teknologi og ledelse af 780 it-folk.

I dette afsnit kan du derfor høre om:

• Hvorfor Ørsted har en digital strategi selvom Michael Biermann helst ikke ville have en - og hvor den peger hen
  • Hvorfor Michael Biermann ikke kan pege på hvor han og Ørsted er om 3 til 5 år
  • Hvordan Ørsted har styrket it-afdelingen ved at ansætte arkitekter
  • At arbejdet med agile metoder har øget hastigheden
  • Hvorfor Michael Biermann ser skalering som en af de afgørende komponenter for it-succes

Værter i denne episode er Jesper Schleimann, Digital Transformation Officer, EMEA North hos SAP, og Lars Jacobsen, chefredaktør på Computerworld.

Podcast: Du kan lytte til hele episoden med Michael Biermann, CIO hos Ørsted her. Bemærk at podcasten er på engelsk.

Om podcast serien The Digital Edge

The Digital Edge er en podcast på engelsk om lederskab, strategi og om at drive forretning i den hurtigt accelererende digitale tidsalder. Podcasten har to værter, Lars Jacobsen, chefredaktør på Computerworld og Jesper Schleimann, Digital Transformation Officer, EMEA North hos SAP.

Gennem en serie af 35 minutters interviews med centrale digitale beslutningstagere undersøger vi udfordringer, muligheder og hvordan data, store ideer og nye intelligente teknologier kan forbedre vores verden og drive virksomheder frem og op forrest i det digitale felt til The Digital Edge. Podcasten optages i SAP Experience Center Copenhagen og kan høres på www.computerworld.dk/theedge, www.sap.com/denmark/theedge og iTunes.

• Data, Telekommunikation, IT

• sap danmark
  • sap experience center copenhagen
  • #makedigitalreal