Pressemeddelelse -

SAP præsenterer spændende nyheder og udvidet Google-partnerskab fra SAPPHIRE NOW®

SAP har i dag annonceret, at man ønsker at udnytte fremtidens teknologier og sin ekspertise i ERP til at hjælpe kunder med at gøre alt digitalt, programmerbart og smartere. SAP’s engagement i åbne økosystemer og stærke partnerskaber vil fremover være nøglen for den cloudbaserede, intelligente virksomhed, hvilket SAP ser som en hjørnesten i den globale økonomi.

SAP Leonardo: Det digitale innovationssystem

Der stilles i dag krav om nye og anderledes forretningsmodeller og processer, hvis virksomheden skal være digital, og ingen enkelt teknologi kan levere på alle disse punkter. Det udvidede SAP Leonardo kombinerer nu mulighederne fra machine learning, Internet of Things (IoT), big data, analyse og blockchain i SAP Cloud Platform med SAP’s erfaring, dybe processer, industrispecifik viden og avanceret tænkning om designmetodologi. Med talrige anerkendelser inden for disse områder, i SAP’s portefølje, kan der skabes enorm værdi i kundernes digitale rejse, men de store muligheder findes der, hvor alle elementer samarbejder.

Dette omfattende digitale innovationssystem kan give kunden en industrifokuseret tilgang, afstemt med specifikke brugercases med faste priser og tidsplaner, eller en mere fleksibel tilgang, som giver mulighed for at bygge, hvad der kræves til enhver industri og virksomheds behov. SAP integrerer også SAP Leonardos muligheder i eksisterende applikationer, hvilket gør dem stærkere og mere intelligente, og der tilbydes her tjenester til udviklere og partnere, så de kan bygge brugerdefinerede applikationer med support fra et netværk af SAP Leonardo Centre, der indledningsvis placeres i New York, Paris, São Leopoldo og Bangalore.

Nye features i SAP Leonardo Innovation-porteføljen omfatter SAP Leonardo Machine Learning Foundation, der består af nye machine learning-applikationer målrettet virksomhedsfunktioner, fx til faktureringsprocesser eller kundeservicefunktioner, samt SAP Cloud Platform Blockchain service, hvor der kan bygges udvidelser til applikationer og nye løsninger med ledger-teknologi.

SAP har også lanceret en ny digital twin-løsning og nye tjenester som en del af virksomhedens indsats, der skal optimere asset management med Internet of Things. I forbindelse med opbygningen af økosystemet for SAP Leonardo, har SAP annonceret et samarbejde med Deloitte om at tilbyde tjenester, der kan accelerere innovationen og forløse eksponentiel værdi. Samarbejdet omfatter digitale og intelligente finans-, supply chain-, samt software-as-a-service-løsninger.

Yderligere information om SAP’s samarbejde med Deloitte kan findes her.

Udvidet Google-samarbejde

SAP og Googles innovationssamarbejde, der blev præsenteret i marts, omfatter nu yderligere certificering af SAP-teknologi og applikationer i Google Cloud Platform (GCP). Partnerskabet skal også gøre SAP Cloud Platform globalt tilgængelig på GCP. Samtidig vil parterne i fremtiden samarbejde om bl.a. integrering i machine learning, IoT og datatransparens.

SAP og Google har også certificeret SAP NetWeaver®-platformen til GCP, hvilket giver virksomheder mulighed for at køre SAP S/4HANA® og SAP Business Warehouse på GCP. Parterne har også annonceret certificering og adgang til SAP HANA®-databasen i GCP til anvendelse i større skala, samt data-connector til SAP Analytics Cloud-løsningen til Google Big Query.

Google og SAP planlægger også at accelerere kundernes digitale transformation med intelligente applikationer, fx talende apps, som guider brugeren gennem komplekse workflows og transaktioner, og som besvarer spørgsmål om kundernes virksomhed. For at opnå dette mål vil virksomhederne kombinere SAP’s ekspertise i virksomhedsprocesser med Googles tjenester inden for machine learning, som fx Translate og tale-API’er, samt open source-biblioteket TensorFlow til machine learning.

Google og SAP annoncerede også Intelligent App Challenge. Denne konkurrence udfordrer Google og SAP’s partnerøkosystemer til at bygge intelligente applikationer med SAP HANA, express edition på GCP.

Nye muligheder med SAP Cloud Platform

I SAP Cloud Platform findes nu et multicloud-miljø, som giver kunder mulighed for at udvikle og køre apps, hvor kunden selv kan vælge infrastrukturudbyder, samt fuld multicloud support via SAP, Amazon Web Services (generel tilgængelighed), Microsoft Azure (offentlig test) og Google Cloud Platform (demo showcase) – alle kontrolleres med det nye SAP Cloud Platform cockpit. Den Cloud Foundry–baserede SAP Cloud Platform omfatter anvendelse i flere sprog og miljøer, bl.a. Java, Node.js og SAP HANA-udvidede tjenester.

Nyt i SAP Cloud Platform er også en optimeret tilgang, hvor kunder kan finde, afprøve, købe og implementere API’er, SAP Partner-applikationer og andre digitale tjenester. SAP API Business Hub har fået tilføjet flere hundrede nye API’er til SAP S/4HANA, SAP Hybris®-løsningerne, SAP Ariba®-løsningerne, samt nye integrationsflows og microservices, som kunder kan teste og implementere. SAP App Center tilbyder nu også online discovery, så brugere let kan teste, købe og bruge partner-apps direkte fra centeret. Forbedringer til SAP App Center og SAP API Business Hub giver også let mulighed for digital download og app lifecycle management.

Nye tjenester til SAP Cloud Platform omfatter også en generel adgang til IoT-service og Big Data service for at støtte apps, der kører på SAP Leonardo, samt nye mobile tjenester og SAP Fiori® Cloud app-udvikling og implementeringstjenester for at give kunden den digitale fordel.

• Data, Telekommunikation, IT

• mobility
  • cloud
  • big data
  • sap hana
  • sap leonardo
  • sap cloud platform blockchain
  • google
  • intelligent app challenge
  • amazon web services
  • sap api business hub
  • sap netweaver®
  • deloitte
  • machine learning
  • blockchain
  • big query
  • sap ariba
  • sap hybris
  • sap fiori
  • sapphire
  • in-memory

SAP er verdens førende leverandør af virksomhedssoftware og hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med bedre forretningsstyring. Fra forvaltning til bestyrelseslokalet, lager til butik, desktop til mobile enheder – gør SAP mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte forretningsmæssige informationer mere effektivt for at være længder foran konkurrenterne. SAP applikationer og services gør det muligt for mere end 350 000 kunder at optræde professionelt, tilpasse sig løbende og til at udbygge forretningen på en bæredygtig måde. For mere information, se www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798