SATS leverer rekordresultater – både økonomisk og for folkesundheden

SATS leverer rekordresultater – både økonomisk og for folkesundheden

SATS præsenterer i dag et rekordhøjt resultat for 2. kvartal 2023, og leverer 194 millioner norske kroner i EBITDA. Hermed følger virksomheden op på det stærke resultat fra årets 1. kvartal. Resultaterne kommer på baggrund af en stabil medlemsvækst over tid, prisjusteringer og god omkostningskontrol for at afhjælpe inflationspres.

- I dag præsenterer vi et stærkt økonomisk resultat. Det viser, at vi nu er i en position, hvor vi leverer solide resultater over tid. Vi forbedrer hele tiden vores produkt og vores medarbejdere leverer unikke træningsoplevelser, som har resulteret i rekordbesøg – vores medlemmer er mere aktive end nogensinde, siger konsernchef Sondre Gravir.

Det samlede antal træningsbesøg i SATS' steg med 16 % i forhold til 2. kvartal 2022. Stigningen er ikke kun et resultat af et større medlemsgrundlag, men også en højere træningsfrekvens pr. medlem. Antallet af træningsbesøg er et vigtigt nøgletal for både SATS og folkesundheden. I det seneste år har SATS-medlemmer bidraget til 21,6 milliarder norske kroner i samfundsøkonomiske velfærdsgevinster ved at investere i deres egen sundhed.

- Vi leverer på vores vision om at gøre flere mennesker i Norden sundere og gladere gennem regelmæssig motion, og det inspirerer os til at hjælpe endnu flere til en sundere livsstil, fortsætter Gravir.

Quarterly Reports & Presentations

We have a strong vision to improve people's quality of life and play a significant role for public health in the Nordics.

At our facilities you will find cutting-edge studio facilities for individual training, the broadest selection of group training with superior programming, and highly qualified personal trainers for individual coaching. We also have a strong focus on supporting our members through online training and digital tools for when they are not able to physically visit our club facilities.