Stærk medlemsvækst i SATS - rekordhøj medlemsbase på 721.000 medlemmer

Stærk medlemsvækst i SATS - rekordhøj medlemsbase på 721.000 medlemmer

SATS præsenterede i dag resultaterne fra fjerde kvartal 2022, som viser en stærk fremgang på mange områder. SATS sluttede året med en rekordhøj medlemsbase på 721.000 medlemmer. Den store medlemsvækst kommer som følge af højt salg af nye medlemskaber, uden at der er en særlig stigning i andelen, der vælger at opsige deres medlemskab. SATS har også rekordhøje besøgstal. Det viser, at mange vælger at prioritere deres eget helbred trods en krævende økonomisk situation. Denne positive udvikling fra fjerde kvartal er fortsat ind i det nye år. Det lægger et godt grundlag for en positiv økonomisk udvikling i 2023.

- Vi er stolte over at kunne præsentere en rekordhøj medlemsbase med et imponerende højt aktivitetsniveau. Det gennemsnitlige SATS-medlem træner oftere end før, og samlet set besøgte vores medlemmer os 10,5 millioner gange i fjerde kvartal. Med en lovende udvikling i de vigtigste operationelle KPI'er er vi sikre på, at de økonomiske resultater vil følge med, siger Sondre Gravir, CEO i SATS.

Ved udgangen af fjerde kvartal 2022 havde SATS 275 træningscentre, en stigning på 13 centre i forhold til det tilsvarende kvartal sidste år. Medlemsbasen steg med 13.000 medlemmer i løbet af kvartalet og nåede 721.000 medlemmer, 8% højere end sidste år. Den samlede omsætning var 1.082 millioner NOK i kvartalet, en stigning på 8 % fra Q4 2021. 10 nye træningscentre er planlagt over de næste to år.

- Vi har implementeret en omfattende plan for at forbedre lønsomheden og implementeret en række tiltag for at modvirke inflationspresset, i overensstemmelse med det, vi præsenterede på kapitalmarkedsdagen i oktober 2022, fortsætter Gravir.

Væksten i medlemsbasen viser en vilje i befolkningen til at prioritere egen sundhed, især blandt unge. Ved udgangen af kvartalet var andelen af medlemmer under 24 år 17 % højere end i Q4 2019. Fysisk aktivitet forebygger flere livsstilssygdomme og sparer på sigt samfundet for milliarder i sundhedsudgifter.

I de seneste 12 måneder har SATS-medlemmer bidraget med 18,5 milliarder norske kroner i samfundsøkonomiske velfærdsgevinster, kun medregnet de medlemmer, der har nået WHOs anbefalinger om fysisk aktivitet gennem deres træning i SATS.

• SATS er en del af SATSGROUP som ejes af Altor og TryghedsGruppen. SATSGROUP omfatter mærkevarer såsom SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, HiYoga og Balance.