Stærk medlemsvækst og milliardomsætning for SATS

Stærk medlemsvækst og milliardomsætning for SATS

SATS øgede medlemsbasen med 18.000 medlemmer i årets første tre måneder, hvilket resulterede i en omsætning på NOK 1,011 millioner, en stigning på 67% i forhold til samme periode sidste år. Driftsresultatet er vendt fra et rekordstort underskud på 165 millioner til et overskud på 30 millioner, trods restriktioner i begyndelsen af kvartalet.

- Med stærk medlemsvækst, åbning af flere nye centre og øget kundetilfredshed ligger SATS et godt første kvartal bag sig. Alle restriktioner er blevet ophævet, og medlemmerne er tilbage i vores centre med et højere aktivitetsniveau end før pandemien. I de sidste to år har vi åbnet 35 nye fitnesscentre og markant forbedret vores digitale tilbud gennem lanceringen af Mentra by SATS. Fremadrettet vil vi fremskynde væksten af SATS med målet om at gøre flere mennesker sundere og gladere, siger CEO Sondre Gravir fra SATS.

SATS har styrket produkttilbuddene i fitnesscentrene, blandt andet med nye træningskoncepter som HIIT Zone og videreudvikling af Mentra by SATS, som fremover skal være vores digitale træningsplatform for SATS medlemmer i alle fire markeder. Det interaktive Rflex træningsspejl vil også snart kunne købes i Finland og Danmark.

Klar til yderligere vækst

SATS rejste NOK 600 millioner i en aktieemission i løbet af kvartalet for at finansiere yderligere vækst. Indtil videre i år har virksomheden opkøbt Gym Gruppen AS i Stor-Oslo og Bare Trening Sør AS på Sørlandet i Norge, foruden tre nyetableringer. Det nordiske fitnesscentermarked er velegnet til konsolidering, og SATS planlægger yderligere opkøb og nyetableringer i fremtiden. Yderligere 15 nye centre er allerede bekræftet for 2022 og 2023, og der er stadig kapacitet i de eksisterende fitnesscentre til yderligere medlemsvækst.

- Vi byder alle nye og eksisterende medlemmer velkommen tilbage til deres træningsrutiner efter pandemien. Jeg vil også gerne takke alle de engagerede medarbejdere for den uvurderlige indsats, de har ydet i løbet af kvartalet, nu hvor vi er tilbage til normal drift. SATS vil fortsat inspirere medlemmerne til at få succes med deres træning, siger Gravir.

Klik her for hele præsentationen og rapporten.

• SATS er en del af SATSGROUP som ejes af Altor og TryghedsGruppen. SATSGROUP omfatter mærkevarer såsom SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, HiYoga og Balance.