Bilferie til Tyskland topper hos danskerne

Bilferie til Tyskland topper hos danskerne

Kør-selv-ferie til Tyskland megahitter hos danskerne, der placerer nabolandet mod syd på
en andenplads over foretrukne rejsemål.

Tæt beliggenhed, historiske oplevelser og fantastiske shoppingmuligheder får hvert år tusindvis af danskere til at starte bilen og tage på en weekendtur eller ferie i Tyskland. Faktisk ligger nabolandet mod syd på en andenplads over de feriedestinationer, som danskerne helst besøger, det viser tal fra Danmarks Statistik.

Og det er især den korte afstand til Tysklands billige priser, kulturelle udbud og familieoplevelser, der sender vores sydlige nabo i toppen af listen lige efter Spanien. Turen til nabolandet kan klares på få timer, og ifølge en ny undersøgelse foretaget på vegne af Scandlines, vælger 70 procent af danskerne, der besøger Tyskland, da også at tage bilen med sig på ferie til Tyskland.

Undersøgelsen dykker ned i danskernes ønsker for dagsture, weekendture og ferier, og med
udgangspunkt i resultaterne har Scandlines netop lanceret et inspirationssite til de mange køreklar danskere.

”Rigtig mange danskere er glade for Tyskland, og med det nye inspirationssite ønsker vi at inspirere endnu flere til at tage køreturen sydpå for at tage på en hyggelig weekendtur eller miniferie. Samtidig gør vi det let at overskue udvalget af de mange muligheder for sjove og spændende oplevelser, der venter kun en køretur og en kort sejltur væk,” siger Brian L. Hansen, der er Product Manager hos Scandlines.

Sitet slår et slag for, at dyre flybilletter og lange køreture ned gennem Europa er helt overflødige, hvis man er sulten efter en smuttur eller ferie med blandt andet gourmet, fine sandstrande, shopping og historiske oplevelser på menuen. Inspirationskilden har fået navnet Tæt på Tyskland og indeholder tips og tricks til opholdet og massevis af informative artikler og links til de ferielystne danskere. Især aktiviteter centreret omkring Nordtyskland og storbyerne Hamborg og Berlin er i fokus.

Undersøgelsen fremhæver fem primære årsager til, at Tyskland ligger helt i top over danske
feriefavoritter:

1. Nemt og hurtigt at komme dertil
2. Interessante historiske seværdigheder
3. Gode og attraktive shoppingmuligheder
4. Meget at opleve ved korte ophold
5. Varieret landskab

Besøg inspirationssitet her: www.tætpå.scandlines.dk.

Analysen er foretaget af reklamebureauet Hjaltelin Stahl og er bl.a. baseret på ’Marktinformation
Incoming – Tourismus Deutschland 2016/17 Dänemark’ fra Tysklands nationale
turismeorganisation, Tourismus Deutschland. Derudover er der foretaget yderligere målgruppe- og søgeordsanalyser for at identificere danskernes interesser og søgeadfærd relateret til rejser og ferier.

Læs mere om Scandlines på www.scandlines.dk.

Scandlines står som symbolet på et historisk og tæt samarbejde mellem Danmark, Tyskland og Sverige siden 1872. Under navnene Scandlines og Scandlines Helsingør-Helsingborg markedsføres i dag tre korte færgeruter med høj kapacitet og frekvens samt en grøn vision for fremtiden. Kerneforretningen består i at levere en effektiv og pålidelig transportservice til både passagerer og fragtkunder. Hovedfokus i alle Scandlines’ aktiviteter er at skabe værdi for kunderne om bord på færgerne såvel som i Scandlines’ butikker.

Fordelt på over 90.000 afgange på 12 færger transporterede Scandlines i 2016 i alt 15 millioner passagerer, 3,2 millioner personbiler, 1 million fragtenheder og 64.000 busser på ruterne Rødby-Puttgarden, Gedser-Rostock og Helsingør-Helsingborg.

Kundeservice

Mandag - fredag 8-18 Lørdag - søndag 9-17 +45 33151515