Jernkællingen tager den store pakke

Familiefirmaet Jernkællingen i Skibby fik ny Scania R 580 inklusive den store Scania-servicepakke; finansiering, forsikring, serviceaftale og otte års reklamationsret på drivlinen.

Bag Jernkællingen står vognmand Anja Kwiecien Olsen og husbond Thomas Olsen. Virksomheden køber alle former for jern og metal, lige fra stegepander, som hr. og fru Jensen alligevel havde tænkt sig at smide på Genbrugspladsen, til virksomheder der har op til flere hundrede tons jern. Jernet bliver solgt videre til store værker, som sørger for, at det bliver omsmeltet og derved kan genbruges til nyt.

Alle disse opgaver kræver muskler, og valget af nye lastbil faldt derfor på en fire-akslet Scania Streamline model med V8-motor. Den er opbygget med en Palfinger Epsilon 170 Q skrotkran og en Palfinger kroghejs. For at undgå unødige driftstop og udgifter har Jernkællingen tilkøbt en skræddersyet serviceaftale, så lastbilen fremover bliver indkaldt til service baseret på kørselsmønster og de driftsdata, som lastbilen sender fra den monterede Communicator-boks. Jernkællingen har endvidere tilkøbt Scanias udvidede drivline reklamationsret, som gælder i otte år.

R 580'eren er finansieret med en finansiel leasing aftale med fast rente via Scanias eget finansieringsselskab Scania Finans. Jernkællingen betaler for anvendelsen med en fast leasingydelse pr. måned. Når løbetiden nærmer sig sin slutning, får Jernkællingen mulighed for at købe lastbilen til en favorabel restværdi. Der er også tilkøbt en Scania-lastbilforsikring på lastbilen.

Udstyret er helt i top i form af V8- og Crown Edition-udstyrspakker.

Kontakt for yderligere information

• Salg: Jes Cramer-Petersen, tlf.: +45 91 34 44 54